طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس الزامی رشته آموزش ریاضی در مقطع دکتری است
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با نظریه های یاددهی و یادگیری ریاضیات و استفاده از این نظریه ها در تز دکتری و مقالات و پژوهش های حوزه آموزش ریاضی
3 شایستگی های پایه آشنایی کامل دانشجویان با رشته آموزش ریاضی آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و نظریه های مرتبط با آن ها. آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده آمادگی دانشجویان برای به کاربستن این نظریات در پژوهش های مرتبط با آموزش ریاضی
4 اهداف یادگیری آشنایی تخصصی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی بانظریه های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و برنامه درسی درریاضی آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده آمادگی دانشجویان برای به کاربستن این نظریات در پژوهش های مرتبط با آموزش ریاضی
5 روش تدریس در کلاس های دکتر علم الهدایی پس از ارائه مطالبی در خصوص نظریات مرتبط با یاددهی و یادگیری ریاضیات و بحث و تبادل نظر دانشجویان پیرامون مطالب تدریس شده توسط استاد با توجه به سرفصل ارائه شده مدت زمانی از کلاس را دانشجو به ارائه سمینار می پردازد و با سوالات مطرح شده توسط استاد به بحث و گفتگو پیرامون نکات و مطالب مهم ارائه شده پرداخته می شود.
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس و شرکت در بحث های کلاسی- ارائه سمینار -انجام تکالیف وارسال به موقع آن ها.
7 منبع
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب ها و مقالات در زمینه نظریه های یاددهی و یادگیری ریاضی در اینترنت و کتابخانه-
9 نحوه ارزشیابی ارائه سمینار، حضور فعال و شرکت در بحث های کلاسی، ارسال تکالیف محول شده، امتحان پایانی