1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس الزامی رشته آموزش ریاضی در مقطع دکتری است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با نظریه های یاددهی و یادگیری ریاضیات و استفاده از این نظریه ها در تز دکتری و مقالات و پژوهش های حوزه آموزش ریاضی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی کامل دانشجویان با رشته آموزش ریاضی آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و نظریه های مرتبط با آن ها. آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده آمادگی دانشجویان برای به کاربستن این نظریات در پژوهش های مرتبط با آموزش ریاضی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی تخصصی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی بانظریه های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و برنامه درسی درریاضی آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده آمادگی دانشجویان برای به کاربستن این نظریات در پژوهش های مرتبط با آموزش ریاضی |
5 |
روش تدریس |
در کلاس های دکتر علم الهدایی پس از ارائه مطالبی در خصوص نظریات مرتبط با یاددهی و یادگیری ریاضیات و بحث و تبادل نظر دانشجویان پیرامون مطالب تدریس شده توسط استاد با توجه به سرفصل ارائه شده مدت زمانی از کلاس را دانشجو به ارائه سمینار می پردازد و با سوالات مطرح شده توسط استاد به بحث و گفتگو پیرامون نکات و مطالب مهم ارائه شده پرداخته می شود. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس و شرکت در بحث های کلاسی- ارائه سمینار -انجام تکالیف وارسال به موقع آن ها. |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب ها و مقالات در زمینه نظریه های یاددهی و یادگیری ریاضی در اینترنت و کتابخانه- |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه سمینار، حضور فعال و شرکت در بحث های کلاسی، ارسال تکالیف محول شده، امتحان پایانی |