1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس الزامی رشته آموزش ریاضی است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و برخی از تئوری های مرتبط با یاددهی و یادگیری ریاضیات |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی، آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات، آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده |
4 |
روش تدریس |
در روزهای یکشنبه با راهنمایی استاد درس (علم الهدائی)، دانشجویان پیرامون سرفصل دروس به ارائه سمینار میپردازند و در روز های سهشنبه با مشارکت دانشجویان به بیان مطالب مرتبط با سرفصل درس و بحث کلاسی، بررسی ویدئو های مرتبط و نرمافزارهای مربوطه میپردازیم. |
5 |
وظایف دانشجو |
انتظار میرود دانشجویان محترم حضور موثر در کلاس داشته باشند. همچنین، مطالب تدریس شده در هر جلسه را مرور نمایند. در زمان های مقرر شده به ارائه سمینار بپردازند. تمرینات و فایلهای ارائه را در زمان مقرر تحویل دهند. |
6 |
منبع |
1. ح. علم الهدایی، م. علیزاده، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ۱۴۰۲
2. 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی مرتبط با سر فصل دروس |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور در کلاس درس، کتابها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی |
8 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و موثر در کلاس+ تمرینات تحویلی+ ارائه سمینار کلاسی+ آزمون پایان ترم |
9 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با شیوه های مختلف تدریس و استفاده از فنون و ابزارهای موثر یاددهی یادگیری ریاضی |