طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس الزامی رشته آموزش ریاضی است
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و برخی از تئوری های مرتبط با یاددهی و یادگیری ریاضیات
3 شایستگی های پایه آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی، آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات، آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده
4 روش تدریس در روزهای یکشنبه با راهنمایی استاد درس (علم الهدائی)، دانشجویان پیرامون سرفصل دروس به ارائه سمینار می‌پردازند و در روز های سه‌شنبه با مشارکت دانشجویان به بیان مطالب مرتبط با سرفصل درس و بحث کلاسی، بررسی ویدئو های مرتبط و نرم‌افزارهای مربوطه می‌پردازیم.
5 وظایف دانشجو انتظار می‌رود دانشجویان محترم حضور موثر در کلاس داشته باشند. همچنین، مطالب تدریس شده در هر جلسه را مرور نمایند. در زمان های مقرر شده به ارائه سمینار بپردازند. تمرینات و فایل‌های ارائه را در زمان مقرر تحویل دهند.
6 منبع 1. ح. علم الهدایی، م. علی‌زاده، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ۱۴۰۲ 2. 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی مرتبط با سر فصل دروس
7 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور در کلاس درس، کتاب‌ها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی
8 نحوه ارزشیابی حضور فعال و موثر در کلاس+ تمرینات تحویلی+ ارائه سمینار کلاسی+ آزمون پایان ترم
9 اهداف یادگیری آشنایی با شیوه های مختلف تدریس و استفاده از فنون و ابزارهای موثر یاددهی یادگیری ریاضی