1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از دروس الزامی رشته آموزش ریاضی است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و برخی از مولفه های روانشناسی مرتبط و موثر با یاددهی و یادگیری ریاضیات |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی، آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات، آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده، آشنایی با روانشناسی یادگیری ریاضی و حل مسئله |
4 |
اهداف یادگیری |
درک روانشناسی یادگیری ریاضی و حل مسئله بر اساس سرفصل دروس |
5 |
روش تدریس |
مفاهیم اصلی توسط استاد درس معرفی و به بحث گذاشته میشود و دانشجویان پیرامون سرفصل دروس به ارائه سمینار میپردازند و با بسط و تفسیر مفاهیم اصلی مرتبط با سرفصل ارائه شده گفتمان کلاسی صورت می گیرد. تمرینات و پروژههایی حین تدریس محول میشود که در جهت توانمندسازی دانشجویان تعیین می گردد. |
6 |
وظایف دانشجو |
انتظار میرود دانشجویان محترم حضور موثر در کلاس داشته باشند. همچنین، مطالب تدریس شده در هر جلسه را مرور نمایند. در زمان های مقرر شده به ارائه سمینار بپردازند و تمرینات و پروژه های محوله را تا پایان ترم تحویل نمایند. |
7 |
منبع |
1. ح. علم الهدایی، م علیزاده، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ۱۴۰۲
2. 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی مرتبط با سر فصل دروس
4. • psychology of Mathematical Education ,Book |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور در کلاس درس، کتابها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و موثر در کلاس+ تمرینات تحویلی+ ارائه سمینار کلاسی+ آزمون پایان ترم |