طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از دروس الزامی رشته آموزش ریاضی است
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و برخی از مولفه های روانشناسی مرتبط و موثر با یاددهی و یادگیری ریاضیات
3 شایستگی های پایه آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی، آشنایی با مولفه‌های تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات، آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده، آشنایی با روانشناسی یادگیری ریاضی و حل مسئله
4 اهداف یادگیری درک روانشناسی یادگیری ریاضی و حل مسئله بر اساس سرفصل دروس
5 روش تدریس مفاهیم اصلی توسط استاد درس معرفی و به بحث گذاشته می‌شود و دانشجویان پیرامون سرفصل دروس به ارائه سمینار می‌پردازند و با بسط و تفسیر مفاهیم اصلی مرتبط با سرفصل ارائه شده گفتمان کلاسی صورت می گیرد. تمرینات و پروژه‌هایی حین تدریس محول می‌شود که در جهت توانمندسازی دانشجویان تعیین می گردد.
6 وظایف دانشجو انتظار می‌رود دانشجویان محترم حضور موثر در کلاس داشته باشند. همچنین، مطالب تدریس شده در هر جلسه را مرور نمایند. در زمان های مقرر شده به ارائه سمینار بپردازند و تمرینات و پروژه های محوله را تا پایان ترم تحویل نمایند.
7 منبع 1. ح. علم الهدایی، م علی‌زاده، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ۱۴۰۲ 2. 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی مرتبط با سر فصل دروس 4. • psychology of Mathematical Education ,Book
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئو پروژکتور در کلاس درس، کتاب‌ها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی
9 نحوه ارزشیابی حضور فعال و موثر در کلاس+ تمرینات تحویلی+ ارائه سمینار کلاسی+ آزمون پایان ترم