1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اختیاری دوره کارشناسی می باشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با شیوه های نوین آموزشی، روش های موثر یاددهی و یادگیری ریاضی و برنامه درسی ریاضی و عوامل تاثیر گذار بر آنها |
3 |
روش تدریس |
به صورت ترکیبی انجام می پذیرد. بخشی از درس را استاد تدریس می نماید و به صورت فردی و گروهی بحث و گفتگو در کلاس شکل می گیرد. همچنین دانشجویان به ارائه سمینار های کلاسی می پردازند و مشارکت فعال سایر دانشجویان بسیار حائز اهمیت می باشد. |
4 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال و مشارکت در مباحث کلاسی- ارائه سمینار- ارسال به موقع مطالب و تکالیف محوله- شرکت در امتحان پایان ترم |
5 |
منبع |
اصول آموزش ریاضی- علم الهدائی، علیزاده (1۴۰۲)- انتشارات نما
استفاده از سایت های مرتبط با مجلات آموزش ریاضی، ایرانداک و ... |
6 |
نحوه ارزشیابی |
حضور در کلاس- سمینار کلاسی- شرکت در مباحث کلاسی- تکالیف محوله و مطالب ارسالی- امتحان پایان ترم |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب ها و مقالات در زمینه نظریه های یاددهی و یادگیری ریاضی در اینترنت و کتابخانه- |
8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با شیوخ خای نوین آموزشی، روش های موثر یاددهی و یادگیری ریاضی و برنامه درسی ریاضی و عوامل تاثیر گذار بر آنها |