1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس برنامه درسی درریاضی وروش تدریس به عنوان یکی از درسهای تخصصی کارشناسی ارشد آموزش ریاضی؛ دانش لازم در زمینه مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری، تدریس و برنامه درسی ریاضیات را فراهم میسازد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با برنامه درسی درریاضی وروش تدریس ریاضی به صورت تخصصی و نیز آشنایی و بهره مندی از شیوه های نوین برنامه درسی وروش تدریس روز دنیا در رشته آموزش ریاضی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات آمادگی دانشجویان برای تدریس موثر و پویا در آینده آمادگی دانشجویان برای گذراندن دروس تکمیلی رشته آموزش ریاضی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی تخصصی دانشجویان با رشته آموزش ریاضی و آشنایی با مولفههای تاثیرگذار بر یاددهی – یادگیری و ارزیابی ریاضیات و برنامه درسی درریاضی وبررسی روش های تدریس نوین در کشورهای مختلف |
5 |
روش تدریس |
با مشارکت دانشجویان مباحث مختلف پیرامون آموزش ریاضی توسط استاد درس پیشنهاد شده و دانشجویان به بیان نظرات خود میپردازند. با صلاح دید و راهنمایی استاد درس، دانشجویان در موضوعات مرتبط به ارائه سمینار میپردازند. |
6 |
وظایف دانشجو |
انتظار میرود پس از تشکیل تیمهای گروهی به دلخواه، طبق سرفصل درس عنوانی را انتخاب و با همکاری گروهی در رابطه با موضوع انتخابی تحقیق و پژوهش کرده و در زمان مقرر به ارائه سمینار بپردازند. همچنین حضور موثر در کلاس و پاسخ به تمرینات تحویلی را مد نظر قرار دهند. |
7 |
منبع |
1. ح. علم الهدایی، اصول آموزش ریاضی، انتشارات نما، ١٣٨٨ 2. B. Sriraman, L. English, (Eds.). Theories of Mathematics Education: Seeking New Frontiers, Springer Science & Business Media, 2010. 3. مقالات آموزش ریاضی و کتابهای مرتبط با سر فصل دروس |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از وبینار دانشگاه و نیز شبکه های اجتماعی، کتابها و مقالاتی مرتبط با آموزش ریاضی و عناوین سمینارها |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و موثر در کلاس، تمرینات تحویلی، ارائه سمینار کلاسی، آزمون پایان ترم |