# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس اصلی و تخصصی سه واحدی |
2 | هدف کلی | آشنایی با شیمی زمین و ژئوشیمی رسوبات، سنگ های آذرین، رسوبی، دگرگونی، اتمسفر، هیدروسفر و بیوسفر و نیز کاربرد ژئوشیمی ایزوتوپی در تعیین سن و منشا پدیده های زمین شناسی. |
3 | شایستگی های پایه | پیشنیاز شیمی 2 |
4 | اهداف یادگیری | 1- بررسی ژئوشیمی کیهانی و ارتباط زمین با سایر بخش های منظومه شمسی 2- تعیین ژئوشیمی لایه های مختلف زمین به منظور استفاده بهینه از محیط زندگی (زمین) 3- استفاده از داده های ایزوتوپی در تعیین منشا و سن پدیده های زمین شناسی 4- بررسی ژئوشیمی، تغییرات و آلودگی های اتمسفر و هیدروسفر و راه های مقابله با آن |
5 | روش تدریس | بیان اهداف، اهمیت و کاربردهای مربوط به هر فصل همراه با مثال های موردی از ایران استفاده از اسلاید، تخته و کتاب |
6 | وظایف دانشجو | فعالیت فوق العاده تحقیق بصورت ارائه 10 دقیقه و گزارش آن |
7 | منبع | مر، ف.، شرفی، ا.، 1371، اصول ژئوشیمی، انتشارات دانشگاه شیراز. 2- Krauskopf, K.B., 1997. An Introduction to Geochemistry, McGraw – Hill. 3- White, W.M., 2005. Geochemistry,Wiley-Blackwell. 4- Albarède, F., 2012. Geochemistry: An Introduction, Cambridge University Press. 5- Kula, C., Misra, K.C., 2012. Introduction to Geochemistry: Principles and Applications, John Wiley & Sons. 6- Macheyeki, A.S., Li,X., Kafumu, D.P., FENG Yuan, F., 2020. Applied Geochemistry: Advances in Mineral Exploration Techniques, ELSEVIER. |
8 | مواد و امکانات آموزشی | تخته سیاه، کامپیوتر و ویدئوپروژکتور |
9 | نحوه ارزشیابی | فعالیتهای کلاسی در طول نیمسال 50 درصد آزمون پایان نیمسال 50 درصد |