# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس اصلی و 2 واحدی |
2 | هدف کلی | ژئوشیمی، ویژگی ها و نحوه تشکیل انواع نهشته های فلزی چینه سان و چینه کران در حاشیه های ناپویا، حوضه های درون قاره ای و کافت های پس کمانی و نحوه اکتشاف آنها |
3 | اهداف یادگیری | شناسایی دقیق تیپ کانسار و شرایط تشکیل به اکتشافات تکمیلی آن کمک خواهد کرد شناسایی و ارزیابی مناطق امید در مقیاس ناحیه ای بر اساس شناخت دقیق محیط تشکیل و سنگ های همراه و نوع دگرسانیها |
4 | روش تدریس | استفاده از انواع وسایل کمک آموزشی مدرن، منابع علمی به روز، نمایش فیلم های آموزشی از پروژه های اکتشافی |
5 | وظایف دانشجو | ارایه بصورت ترم پیپر |
6 | منبع | 1- گیلبرت و پارک (ترجمه علیرضایی)(1389)، زمین شناسی کانسارها، انتشارات امیر کبیر 2- مینارد (ترجمه وارطان سیمونز) (1391) ژئوشیمی کانسارهای رسوبی، دانیال تبریز 3- Barnes, H.L., 1997. Geochemistry of Hydrothermal Ore Deposits, (3th edition), John Wiley and Sons, Canada. 4- Pirajno, F., 2009, Hydrothermal Processes and Mineral Systems. Springer. 5- Ridley, J., 2013, Ore Deposit Geology. Cambridge University Press. 6- Wolf, K.H., 2012, Geochemical studies. Volume: 2, Handbook of strata-bound and stratiform Ore Deposits. Elsevier 7- Wolf, K.H., 2012, Regional studies and Specific Deposits. Volume: 13, Handbook of strata-bound and stratiform Ore Deposits. Elsevier |
7 | مواد و امکانات آموزشی | تجهیزات نمایش فیلم و کلیپ، تجهیزات مدرن کمک آموزشی، نقشه و تصاویر ماهواره ای |
8 | نحوه ارزشیابی | میانترم 8 نمره پایان ترم 8 نمره سمینار 5 نمره |