طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی 2 واحدی
2 هدف کلی کاربرد دیاگرام های Eh-pHو ویژگی های انواع کانسارهای رسوبی از نظر کانی شناسی، ژئوشیمی و شرایط حمل و ته نشینی فلزات .
3 اهداف یادگیری بررسی انواع کانسارهای رسوبی از لحاظ موقعیت تکتونیکی، سنگ منشاء و سنگ میزبان، دگرسانی، کانی شناسی، بافت و ساخت، عیار و ذخیره و استفاده از آنها برای اکتشاف این ذخایر.
4 روش تدریس استفاده از انواع وسایل کمک آموزشی مدرن، منابع علمی به روز، ارائه سمینار، ارائه تصاویر از نمونه های ملموس در ایران
5 وظایف دانشجو ارائه تحقیق بصورت گزارش و پاور پوینت
6 منبع 1- سیمونز، و، 1391، ژئوشیمی کانسارهای رسوبی، انتشارات دانشگاه تبریز. 2- علیرضایی، س، 1389، زمین شناسی کانسارها، موسسه انتشارات امیر کبیر. 3- Brookins, D.G., 1988. Eh-pH diagrams for geochemistry, Spriger-Verlag. 4- Dahlkamp, F.J., 2017. Uranium Deposits of the World: USA and Latin America, Springer-Verlag, Berlin, Germany. 5- Fouquet, Y., and Lacroix, D., 2012, Deep Marine Mineral Resources, Springer. 6- Leach, D., Taylor, R.D., Fey, D.L., Diehl, S.F., Saltus, R.W., 2010. A Deposit Model for Mississippi Valley-Type Lead-Zinc Ores, U.S. Geological Survey, Reston, Virginia. 7- Nicholson, K., Hein, J.R., Buhm, B., Dasgupta, S., 1997. Manganese mineralization: geochemistry and mineralogy of terrestrial and marine deposits, Geological society of London, Special Publication. 8- Robb, L.J., 2005. Introduction to ore forming processes, Blackwell Publishing. 9- Schreiber, B.C., Lugli, S., Babel, M., 2007. Evaporates through space and time, Geological Society, Special Publication.
7 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر و ویدئوپروژکتور جهت نمایش اسلایدها
8 نحوه ارزشیابی فعالیت‏های کلاسی در طول نیم‏سال 5نمره آزمون میان نیم‏سال 8 نمره آزمون پایان نیم‏سال 8 نمره