1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در حقیقت شروع علم هوافضا می باشد و دانشجویان در این درس با رشته مهندسی هوافضا، گرایش ها و موضوعات مطالعاتی این رشته بیشتر آشنا خواهند شد. در حقیقت این درس را می توان شالوده اصلی رشته مهندسی هوافضا دانست و بقیه دروس تخصصی این رشته بر مبنای این درس شکل پیدا خواهند کرد که این نشان از اهمیت بسیار زیاد درس فوق برای دانشجویان علاقمند به رشته بسیار جذاب و مهیج مهندسی هوافضا است. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی این درس آشنایی اولیه دانشجویان با پدیده های مورد بررسی رشته مهندسی هوافضا می باشد. در این درس کلیاتی از کلیه زیرشاخه های این رشته شامل آیرودینامیک، پیشرانش، کنترل پرواز، سازه و حتی عملکرد وسایل پرنده بحث می شود بدون اینکه از روابط های پیچیده استفاده شود. هدف فقط ایجاد یک ذهنیت واقعی از دروس پیش رو این رشته برای دانشجویان عزیز است. |
3 |
اهداف یادگیری |
بدست آوردن شناخت کلی در مورد این رشته و زمینه های مطالعاتی آن از اهداف یادگیری در این درس می باشد. دانشجویان می بایست در پایان این درس، یک دانش سطحی در همه زمینه های هوافضایی داشته باشد و باید بتواند اصول پرواز را شناخته و نیروها و گشتاورهای مورد نیاز برای پرواز را تشخیص داده و نحوه تولید هر کدام را بداند. هدف دیگر در این درس این است که دانشجویان بتوانند با یک مسئله واقعی پرواز روبرو شده و بر اساس معلوماتی که در این درس بدست می آورند بتوانند یک گلایدر ساخته و به پرواز دربیاورند. لذا با بکارگیری مطالب بیان شده در این درس، دانشجویان می توانند یک گلایدر را طوری طراحی کنند که پایداری و عملکرد مطلوبی داشته و برد پروازی مناسبی برخوردار باشد. |
4 |
روش تدریس |
روش فعال و مشارکتی |
5 |
وظایف دانشجو |
نظم و انظباط از اصول بنیادی هر مهندسی است که باید دانشجویان آن را آموزش ببینند. استفاده از گوشی همراه در کلاس و حین تدریس ممنوع می باشد و از دانشجویان خواسته می شود که در کارهای کلاسی مشارکت داشته باشند. |
6 |
نحوه ارزشیابی |
30% پایان ترم
30% میان ترم
15% انجام تکالیف و حل تمرین
25% پروژه ساخت گلایدر |
7 |
فایل |
Pdf File |