طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس به ارزش 2 واحد، جزء دروس نظری دوره کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است.
2 هدف کلی هدف کلی این درس، آشنایی کلی با مقدمات و موضوعات و منابعی است که در مباحث علوم قرآنی مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.
3 شایستگی های پایه آشنایی با مباحث علوم قرآن آشنایی با منابع علوم قرآن
4 اهداف یادگیری آشنایی با کلیات مباحث علوم قرآنی آشنایی با مهمترین کتاب ها درباره علوم قرآنی شناخت سیر تاریخی مباحث و تالیفات در علوم قرآنی شناخت نسبت علوم قرآنی با سایر علوم اسلامی
5 روش تدریس زمان و آدرس کلاس های آنلاین و نیز محیط بارگذاری فایل های آفلاین در شبکه های مجازی و نیز آیدی ارسال پاسخ تمرین ها در کانال درسی درج می شود و آدرس آن در آغاز ترم از طریق پیام در پرتال پویا به اطلاع دانشجویان خواهد رسید. برای پیگیری مطالب درسی، عضویت در این کانال ضروری است. (https://t.me/+061tMUDMiAU4YjVk) محتوای درسی در قالب فایل های آفلاین ارائه می شود و دانشجو قبل از حضور در کلاس، آنها را مطالعه می نماید و به تمرین ها پاسخ می دهد. کلاس های آنلاین صرفاً برای ارائه دانشجویی و پرسش و پاسخ و رفع اشکال و حل تمرین است. به ازای هر جلسه حضوری، 1-3 فایل آفلاین که هر کدام 20-40 دقیقه می باشد، خواهیم داشت. به ازای هر جلسه حضوری، 1-3 جلسه آنلاین 20-40 دقیقه ای خواهیم داشت. به ازای هر جلسه حضوری، 1-2 تمرین خواهیم داشت. به هر دلیلی غیبت بیش از 3/16 در کلاس های آنلاین، محرومیت از امتحان پایان ترم را در پی دارد. در کلاس آنلاین پرسش و پاسخ صورت می گیرد تمرین های مقرر شده به بحث گذاشته می شود و ارائه های متعددی در موضوعات از پیش تعیین شده، توسط دانشجویان انجام می شود. دانشجویان می توانند هر دقیقه از کلاس و هر ساعتی از روز و هر روزی از هفته، در فضای حقیقی و مجازی دیدگاه های خود را با استاد در میان بگذارند و درباره مطالب علمی به بحث بنشینند. از طریق زیر با من در ارتباط باشند: تلفن همراه: 09159072840 ایمیل: azad.amoli@gmail.com تلگرام: @Dr_alireza_azad اینستاگرام: @alireza_azad_amoli
6 وظایف دانشجو 1. در مباحث علمی مطرح شده در کلاس، مشارکت فعال داشته باشد. 2. آماده ارائه تمرین ها و آموخته های پیشین در هر جلسه باشد. 3. تمرین ها را انجام و ارسال نماید. 4. از منابع معرفی شده و سایر منابع برای مطالعه تکمیلی بهره گیرد. 5. سمینار کلاسی را به شیوه مطلوبی ارائه نماید.
7 منبع الاتقان فی علوم القرآن، سیوطی سیر نگارش های علوم قرآنی، مهدوی راد متدولوژی علوم قرآنی، فتح اللهی علوم قرآن در احادیث اهل بیت، میرعرب
8 مواد و امکانات آموزشی سیستم تلفن هوشمند و یا رایانه مناسب امکانات برقراری ارتباط صوتی و تصویری آنلاین امکانات و نرم افزارهایی برای از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نرم افزار ادوب کانکت و فلش پلیر
9 نحوه ارزشیابی 4 نمره فعالیت و مشارکت در مباحث کلاس آنلاین (حداقل 8 بار) (گفتگو و ارائه نقد و نظر در غیر ساعت کلاسی هم امکان پذیر است.) 2 نمره پاسخ به پرسش ها در کلاس های آنلاین 8 نمره ارزیابی مستمر و انجام تمرین ها در طول ترم (2 نمره ارسال به موقع، 3 نمره توضیح، 3 نمره تحلیل) (در صورت کپی پیست و یا مشابهت معنادار تمرین ها، حداکثر 1/4 نمره اختصاص خواهد یافت.) 2 نمره ارائه سمینار کلاسی 4 نمره امتحان پایان ترم (از منبع درسی و فایل های صوتی) نمرات تشویقی: خواندن یک دور ترجمه قرآن یا نهج البلاغه یا صحیفه سجادیه خلاقیت یا فعالیت های آموزشی و پژوهشی فراتر از وظایف درسی در چارچوب محتوای این درس (در انجمن های علمی، در کمک به استاد برای تنظیم محتوای علمی و...)
10 فایل Pdf File