| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس دو واحدی اختصاصی |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با ابزارها و روش های اندازه گیری در رفتار حرکتی به منظور استفاده کاربردی در تحقیقات و پایان نامه |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مبانی پایه در رفتار حرکتی، تئوری ها و نظریه های یادگیری و کنترل حرکتی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری نحوه کار و نحوه پردازش ابزارهای آزمایشگاهی اندازه گیری حرکت از جنبه های مخلف رفتاری، عصبی، فیزیولوژیکی و ... |
| 5 |
روش تدریس |
ارائه مبانی و مفاهیم کلی اندازه گیری متغیرهای علوم رفتاری و یادگیری حرکتی و نحوه تنظیم آزمایشگاهی و استفاده آنها در روش شناسی تحقیق
همکاری و مشارکت فعال دانشجو در همه جلسات در خصوص نحوه کار و پردازش داده های حاصل از ابزارهای اندازه گیری |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال
حضور به موقع و منظم
ارائه پروژه های آزمایشگاهی (ارائه گزارش کار در هر جلسه)+ارائه مقالات مرتبط و بررسی متدولوژی متناسب با ابزار های ارائه شده در هر جلسه) |
| 7 |
منبع |
دستورالعمل ابزارهای آزمایشگاهی و مقالات-
Lab reports and projects in sport and exercise science: a guide for students, second edition,
آزمایشگاه رفتار حرکتی، زهرا سلمان، انتشارات حتمی-
ابزارهای آزمایشگاهی رفتار حرکتی: با تاکید بر یادگیری، کنترل و روان شناسی ورزشی، دکتر علیرضا فارسی، انتشارات پارسه |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و مشارکت فعال در کلاس20%
ارائه گزارش دانشجو و بررسی مقالات مرتبط پس از معرفی و آشنایی با هر کدام از ابزارها30%
ارزشیابی عملی در استفاده هر کدام از ابزارهای معرفی شده و میان ترم 20%
ارائه پروژه30% |
| 9 |
اهداف یادگیری |
ارائه نقشه راه در طول ترم، معرفی متغیرها قابل اندازه گیری در حوزه یادگیری حرکتی، ارائه سرفصل ها و انتظارات دو جانبه |
| 10 |
اهداف یادگیری |
یادگیری نحوه اندازه گیری ویژگی ها و ابعاد بدنی به شکل استاندارد به منظور استفاده در تحقیقات مرتبط با یادگیری حرکتی |
| 11 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از دستگاه وینا در تحقیقات مرتبط |
| 12 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از دستگاه وینا در تحقیقات مرتبط |
| 13 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از نروفیدبک در تحقیقات مرتبط |
| 14 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از ردیاب چشمی در تحقیقات مرتبط |
| 15 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از الکتروآنسفالوگرافی در تحقیقات مرتبط با حوزه شناختی |
| 16 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از الکتروآنسفالوگرافی و متغیرهای وابسته در تحقیقات مرتبط با حوزه شناختی |
| 17 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و کاربرد آزمون های میدانی و آزمایشگاهی در اندازه گیری تعادل و کنترل پاسچر |
| 18 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و کاربرد آزمون های میدانی و آزمایشگاهی در اندازه گیری تعادل و کنترل پاسچر |
| 19 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و کاربرد الکترومایوگرافی در تحقیقات و کاربرد بالینی آن |
| 20 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و کاربرد شیوه های تصویربرداری در تحلیل حرکت |
| 21 |
اهداف یادگیری |
یادگیری و کاربرد شیوه های تصویربرداری در تحلیل حرکت |
| 22 |
اهداف یادگیری |
ارزیابی از مطالب آموخته شده |
| 23 |
مواد و امکانات آموزشی |
ابزارهای آزمایشگاهی مرتبط |