طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس دو واحدی اختصاصی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با ابزارها و روش های اندازه گیری در رفتار حرکتی به منظور استفاده کاربردی در تحقیقات و پایان نامه
3 شایستگی های پایه آشنایی با مبانی پایه در رفتار حرکتی، تئوری ها و نظریه های یادگیری و کنترل حرکتی
4 اهداف یادگیری یادگیری نحوه کار و نحوه پردازش ابزارهای آزمایشگاهی اندازه گیری حرکت از جنبه های مخلف رفتاری، عصبی، فیزیولوژیکی و ...
5 روش تدریس ارائه مبانی و مفاهیم کلی اندازه گیری متغیرهای علوم رفتاری و یادگیری حرکتی و نحوه تنظیم آزمایشگاهی و استفاده آنها در روش شناسی تحقیق همکاری و مشارکت فعال دانشجو در همه جلسات در خصوص نحوه کار و پردازش داده های حاصل از ابزارهای اندازه گیری
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال حضور به موقع و منظم ارائه پروژه های آزمایشگاهی (ارائه گزارش کار در هر جلسه)+ارائه مقالات مرتبط و بررسی متدولوژی متناسب با ابزار های ارائه شده در هر جلسه)
7 منبع دستورالعمل ابزارهای آزمایشگاهی و مقالات- Lab reports and projects in sport and exercise science: a guide for students, second edition, آزمایشگاه رفتار حرکتی، زهرا سلمان، انتشارات حتمی- ابزارهای آزمایشگاهی رفتار حرکتی: با تاکید بر یادگیری، کنترل و روان شناسی ورزشی، دکتر علیرضا فارسی، انتشارات پارسه
8 نحوه ارزشیابی حضور و مشارکت فعال در کلاس20% ارائه گزارش دانشجو و بررسی مقالات مرتبط پس از معرفی و آشنایی با هر کدام از ابزارها30% ارزشیابی عملی در استفاده هر کدام از ابزارهای معرفی شده و میان ترم 20% ارائه پروژه30%
9 اهداف یادگیری ارائه نقشه راه در طول ترم، معرفی متغیرها قابل اندازه گیری در حوزه یادگیری حرکتی، ارائه سرفصل ها و انتظارات دو جانبه
10 اهداف یادگیری یادگیری نحوه اندازه گیری ویژگی ها و ابعاد بدنی به شکل استاندارد به منظور استفاده در تحقیقات مرتبط با یادگیری حرکتی
11 اهداف یادگیری یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از دستگاه وینا در تحقیقات مرتبط
12 اهداف یادگیری یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از دستگاه وینا در تحقیقات مرتبط
13 اهداف یادگیری یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از نروفیدبک در تحقیقات مرتبط
14 اهداف یادگیری یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از ردیاب چشمی در تحقیقات مرتبط
15 اهداف یادگیری یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از الکتروآنسفالوگرافی در تحقیقات مرتبط با حوزه شناختی
16 اهداف یادگیری یادگیری و آشنایی با نحوه استفاده از الکتروآنسفالوگرافی و متغیرهای وابسته در تحقیقات مرتبط با حوزه شناختی
17 اهداف یادگیری یادگیری و کاربرد آزمون های میدانی و آزمایشگاهی در اندازه گیری تعادل و کنترل پاسچر
18 اهداف یادگیری یادگیری و کاربرد آزمون های میدانی و آزمایشگاهی در اندازه گیری تعادل و کنترل پاسچر
19 اهداف یادگیری یادگیری و کاربرد الکترومایوگرافی در تحقیقات و کاربرد بالینی آن
20 اهداف یادگیری یادگیری و کاربرد شیوه های تصویربرداری در تحلیل حرکت
21 اهداف یادگیری یادگیری و کاربرد شیوه های تصویربرداری در تحلیل حرکت
22 اهداف یادگیری ارزیابی از مطالب آموخته شده
23 مواد و امکانات آموزشی ابزارهای آزمایشگاهی مرتبط