طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس یکی از دروس تخصصی و پایه مقطع کارشناسی ارشد رشته یادگیری حرکتی است که نقش محوری در تسلط دانشجویان برای ورود به عرصه پژوهش و نگارش پایان‌نامه دارد.
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مفاهیم، اصول و کاربردهای آمار در علوم رفتاری و ورزشی. توانایی جمع‌آوری، طبقه‌بندی، و تحلیل داده‌های پژوهشی در علوم ورزشی. درک و به‌کارگیری شاخص‌های آمار توصیفی برای تبیین داده‌ها. توانایی انجام آزمون‌های آماری استنباطی جهت بررسی فرضیه‌های پژوهشی. تسلط بر نرم‌افزار SPSS برای تحلیل داده‌های پژوهش‌های ورزشی. درک اصول تفسیر و گزارش نتایج آماری در مقالات و پایان‌نامه‌ها. ارتقای نگرش علمی و انتقادی نسبت به استفاده از آمار در تحقیقات علوم رفتاری. آشنایی با ملاحظات اخلاقی در تحلیل و گزارش داده‌های آماری.
3 شایستگی های پایه آشنایی با اصول مقدماتی آمار و سنجش و کار با آفیس
4 روش تدریس روش تدریس به‌صورت ترکیبی از سخنرانی تعاملی، بحث گروهی، کارگاه عملی، و تکالیف پژوهشی خواهد بود. تمرکز اصلی بر یادگیری فعال است، به‌طوری که دانشجویان با مشارکت در تمرین‌های عملی و تحلیل مطالعات موردی، مهارت‌های آماری خود را به‌صورت کاربردی توسعه دهند
5 وظایف دانشجو دانشجویان موظفند در تمامی جلسات به‌طور فعال مشارکت داشته باشند، تکالیف هفتگی شامل حل مسائل، جستجوی منابع علمی و ارائه شفاهی شرکت کنند.
6 منبع منابع فارسی: 1. علی‌نژاد م. آمار و کاربرد آن در علوم ورزشی. سمت، ۱۴۰۰. 2. فلاح س. آمار توصیفی و استنباطی در ورزش. دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۱۴۰۰. 3. سرمد ز، بازرگان ع، حجازی ه. روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. آگاه، ۱۴۰۰. 4. احمدی ن. پژوهش در علوم ورزشی: اصول و روش‌ها. دانشگاه مازندران، ۱۳۹۷. 5. زارع ع. روش تحقیق و آمار در ورزش. دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۹۶. 6-آمار در علوم تربیتی و تربیت بدنی
7 مواد و امکانات آموزشی سیستم مجهز به -----R-----SPSS
8 نحوه ارزشیابی ارزشیابی دانشجویان بر اساس: (۱) مشارکت فعال در کلاس (۲۰٪)، (۲) انجام تکالیف هفتگی و ارائه‌های کلاسی (2۰٪)، (۳) آزمون میان‌ترم (3۰٪)، و (۴) پروژه پایانی و آزمون هایی (۳۰٪) خواهد بود