طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس عملی پایه
2 هدف کلی آشنایی با مفاهیم آمادگی جسمانی و نقش آن در سلامت و عملکرد ورزشی. درک اصول تمرین و سازگاری‌های فیزیولوژیک بدن با فعالیت بدنی. توانایی طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه‌های تمرینی عمومی
3 شایستگی های پایه آمادگی بدنی و روانی و سلامتی لازم جهت شروع تمرینات
4 اهداف یادگیری شناسایی اجزای اصلی آمادگی جسمانی. اجرای صحیح آزمون‌های آمادگی جسمانی. طراحی برنامه تمرینی متناسب با ویژگی‌های فردی. رعایت اصول ایمنی، گرم‌کردن و سردکردن. هدایت تمرینات گروهی و فعالیت‌های بدنی. درک اهمیت فعالیت بدنی در سلامت عمومی
5 روش تدریس استفاده از روش ترکیبی (نظری – عملی) برای انتقال مفاهیم و مهارت‌ها. ارائه‌ی کوتاه مطالب نظری با استفاده از پاورپوینت، فیلم آموزشی و بحث گروهی. اجرای تمرینات عملی در سالن یا فضای باز زیر نظر مدرس. ارزیابی مستمر از عملکرد فردی و گروهی دانشجویان در طول نیم‌سال. ارائه بازخورد فردی برای بهبود تکنیک‌ها و پیشرفت فیزیکی. استفاده از آموزش مبتنی بر پروژه برای طراحی برنامه تمرینی شخصی. تشویق به مشارکت فعال و همکاری گروهی برای تقویت روحیه ورزشی.
6 وظایف دانشجو حضور منظم و مشارکت فعال در کلاس
7 منبع آمادگی جسمانی، تالیف حمید رجبی، انتشارات سمت خبیری م. آمادگی جسمانی و تربیت بدنی عمومی. تهران: سمت؛ 1400. شجاعی ن، عرب عامری م. مبانی آمادگی جسمانی. دانشگاه تهران؛ 1398. فلاح س. اصول تمرین و آمادگی جسمانی. دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ 1400
8 مواد و امکانات آموزشی زمین تمرینی استاندارد، تشک، کنز و مخروطی، توپ مدیسین بال، کرنومتر، سوت، نردبان سوئدی و مانع
9 نحوه ارزشیابی حضور منظم و فعال در کلاس 2 نمره، آزمون عملی 14 نمره، پروژه و سایر توانمندی ها 4 نمره مواد آزمون عملی دراز و نشست ۱ دقیقه شنای سوئدی ۱ دقیقه دوی ۱۲۰۰ متر پرش سارجنت چابکی ۴×۹ متر تعادل تک‌پا