| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس پایه |
| 2 |
هدف کلی |
1. آشنایی دانشجویان با مفاهیم پایه ای مکانیک (توجه بیشتر بر مفاهیم کینماتیک خطی و زاویه ای حرکت انسان)
2. آشناسی دانشجویان با انواع حرکت و تحلیل حرکات انسان از نظر کینماتیکی (خطی و زاویه ای) و کینتیکی(خطی) |
| 3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن درس آناتومی، و تسلط کافی به مقدمات فیزیک و محاسبات ریاضی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان بتوانند حرکات انسان و حرکات ورزشی را از نظر کینماتیکی و کینتیکی(خطی) بررسی کنند. |
| 5 |
روش تدریس |
آموزش بر مبنای تدریس استاد و مشارکت حداکثری دانشجویان در فرآیند یادگیری است.دانشجویان موظف هستند قبل از کلاس و بر اساس برنامه هفتگی (جدول بالا) محتوای آموزشی را مطالعه کنند تا در زمان جلسات کلاسی بیشتر به حل تمرین رفع اشکال، کوئیز و ارزیابی های هفتگی پرداخته شود. |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع و منظم در کلاس
ارئه تکالیف در موعد مقرر
حضور در امتحانات میان نیمسال و پایانی و آزمون ها |
| 7 |
منبع |
جزوه و اسلاید های کلاسی مقدمات مکانیک حرکات انسان، فاطمه علیرضایی،
کتاب مقدمات مکانیک حرکت انسان، تالیف دکتر شهناز بمبئی چی _انتشارات نور علم و قلم سینا (1403)
مقدمات بیومکانیک ورزشی، حیدر صادقی، انتشارات سمت |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحانات میان نیمسال طبق جدول سرفصل دروس و در ساعت کلاس برگزار می شود
امتحان پایانی مطابق تقویم آموزشی برگزار خواهد شد.
2 نمره فعالیت های کلاسی
5نمره میان نیمسال (تشریحی-تستی)
13نمره پایان ترم (تستی، تشریحی)
2 نمره علاوه بر بیست (مشارکت های کلاسی)
1 نمره حضور مستمر در کلاس (علاوه بر بیست)
به دانشجویانی که همه جلسات حضور داشته باشند یک نمره علاوه بر بیست تعلق می گیرد |