1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پویایی شناسی سیستم ها به عنوان یکی از سه رویکرد اصلی شبیه سازی در تحقیق ر عملیات |
2 |
هدف کلی |
ایجاد تفکر سیستمی در نگاه یه مسایل سیستم های اقتصادی و اجتماعی
شبیه سازی سیستم های اقتصادی و اجتماعی با رویکرد پویایی شناسی سیستم و طرح سیاست ها در آن |
3 |
روش تدریس |
سخنرانی
کارگاهی |
4 |
وظایف دانشجو |
1- انجام تکالیف هر سرفصل
2- ارائه شفاهی دو مورد از موضوعات systems design, Systems mapping, Complexity theory, Complex adaptive system, Network theory
3- ارائه شفاهی یک کهن الگو شامل نمودار علی حلقوی، نقاط اهرمی و راهکارهای بهبود و مدل انباشت و جریان و پیاده سازی در نرم افزار Vensim
4- ارائه یک دستنوشته برای یک مساله سازمانی با روش سیستم داینامیکز |
5 |
منبع |
1- پویایی شناسی کسب و کار، جان د استرمن، نشر سمت
2- راهنمای Vensim |
6 |
نحوه ارزشیابی |
1- انجام تکالیف هر سرفصل: 2 نمره
2- ارائه شفاهی دو مورد از موضوعات systems design, Systems mapping, Complexity theory, Complex adaptive system, Network theory: (4 نمره)
3- ارائه شفاهی یک کهن الگو شامل نمودار علی حلقوی، نقاط اهرمی و راهکارهای بهبود و مدل انباشت و جریان و پیاده سازی در نرم افزار Vensim (2 نمره)
4- ارائه یک دستنوشته برای یک مساله سازمانی با روش سیستم داینامیکز (10 نمره)
5- حضور و فعالیت کلاسی: (2 نمره) |