طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره پویایی شناسی سیستم ها به عنوان یکی از سه رویکرد اصلی شبیه سازی در تحقیق ر عملیات
2 هدف کلی ایجاد تفکر سیستمی در نگاه یه مسایل سیستم های اقتصادی و اجتماعی شبیه سازی سیستم های اقتصادی و اجتماعی با رویکرد پویایی شناسی سیستم و طرح سیاست ها در آن
3 روش تدریس سخنرانی کارگاهی
4 وظایف دانشجو 1- انجام تکالیف هر سرفصل 2- ارائه شفاهی دو مورد از موضوعات systems design, Systems mapping, Complexity theory, Complex adaptive system, Network theory 3- ارائه شفاهی یک کهن الگو شامل نمودار علی حلقوی، نقاط اهرمی و راهکارهای بهبود و مدل انباشت و جریان و پیاده سازی در نرم افزار Vensim 4- ارائه یک دستنوشته برای یک مساله سازمانی با روش سیستم داینامیکز
5 منبع 1- پویایی شناسی کسب و کار، جان د استرمن، نشر سمت 2- راهنمای Vensim
6 نحوه ارزشیابی 1- انجام تکالیف هر سرفصل: 2 نمره 2- ارائه شفاهی دو مورد از موضوعات systems design, Systems mapping, Complexity theory, Complex adaptive system, Network theory: (4 نمره) 3- ارائه شفاهی یک کهن الگو شامل نمودار علی حلقوی، نقاط اهرمی و راهکارهای بهبود و مدل انباشت و جریان و پیاده سازی در نرم افزار Vensim (2 نمره) 4- ارائه یک دستنوشته برای یک مساله سازمانی با روش سیستم داینامیکز (10 نمره) 5- حضور و فعالیت کلاسی: (2 نمره)