طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره حقوق قراردادهای نوین به عنوان یکی از دروس تخصصی و اختیاری دوره کارشناسی حقوق شناخته می شود
2 هدف کلی آشنایی مقدماتی دانشجویان با برخی از عقود جدید(در مقایسه با عقود شناخته شده و معین در قانون مدنی) و پرکاربرد در عرصه حقوقی و به طور خاص تجاری
3 شایستگی های پایه آشنایی و تسلط کافی دانشجو بر قواعد عمومی قراردادها
4 روش تدریس کلیه مطالب به شیوه نظام مند و بر اساس سرفصل های ارائه شده تدریس و در خلال مباحث نظرات دانشجویان در خصوص موضوع اخذ و مورد تبادل قرار می گیرد
5 وظایف دانشجو مطالعه منابع معرفی شده و همچنین آمادگی مباحث تدریس شده در هر یک از جلسات درس و انجام تکالیف محوله در طول ترم
6 منبع 1. اسلامی پناه، علی و دیگران، ماهیت حقوقی اجاره به شرط تملیک، فصلنامه حقوقی دانشگاه تهران،دوره 39، شماره 3، 1388. 2. ابهری، حمید،ﺗﻌﻬﺪ ﭘﻴﺶ ﻓﺮوﺷﻨﺪه ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ و ﺗﻜﻤﻴﻞ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﺿﻤﺎﻧﺖ اﺟﺮای آن در ﻗﺎﻧﻮن ﭘﻴﺶ فروش ساختمان و ﻣﻘﺎﻳسه آن با قانون مدنی ، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺣﻘﻮق، دوره 45، ﺑﻬﺎر، ﺷﻤﺎره1، 1394 . 3. بشری، عباس، مجموعه قراردادهای نوین، انتشارات جنگل، چ اول، تهران، 1396. 4. تقی زاده انصاری، مصطفی، بیع زمانی،فصلنامه حقوقی دانشگاه تهران، دوره 8، شماره 10، 1385. 5. ساعت چی، علی، قواعد عمومی حاکم بر قراردادهای خدمات محور،( تالیف و ترجمه) انتشارات مجد، چ اول ، تهران، 1397. 6. ساعت چی، علی، مفاهیم بنیادین و کاربردی در تدوین قراردادها، چ اول، تهران، 1397. 7. شیروی، عبدالحسین، قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (بی.او.تی)،نشرمیزان، چ سوم، تهران، 1394. 8. صابری، روح الله، قراردادهای لیسانس، انتشارات میزان، چ اول، تهران، 1389. 9. صابری،روح الله،ﻣﺴﻮوﻟﻴﺖ ﻧﺎﺷﻲ از ﻋﻴﺐ ﻃﺮاﺣﻲ و ﺳﺎﺧﺖ در ﻗﺮاردادﻫﺎی ﭘﻴﻤﺎﻧﻜﺎری ﻛﻠﻴﺪ در دﺳﺖ، رساله دکتری دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، 1393. 10. صفری، محسن، ماهیت قراردادهای فرانشایز، فصلنامه حقوق مجله حقوقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دوره 40، 1389. 11. محمودی، اصغر، حقوق قراردادهای انتقال فناوری، انتشارات جاودانه، چ اول، تهران، 1393. 12. موسوی، سید رضا و دیگران، قراردادهای فرانچایز (ساختار و ماهیت)، چ اول، تهران، 1396.
7 نحوه ارزشیابی ارزشیابی به صورت مستمر و متداول در طول ترم خواهد بود
8 فایل Pdf File
9 مواد و امکانات آموزشی تدریس به صورت مجازی و استفاده از سامانه های درون دانشگاهی وبینار و vu2