1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به لزوم تجزیه و تحلیل داده هادر مباحث مدیریتی، آشنایی با ابزار مناسب از جمله روش های آماری می تواند دانشجویان را در این زمینه توانمند نماید. |
2 |
هدف کلی |
آشنا کردن دانشجویان با مبانی آمار استنباطی و همچنین آشنایی با نرمافزارهای کاربردی و تحلیل خروجی آنها |
3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد مهارت لازم در دانشجویان برای تعریف آماری مساله پژوهش
ایجاد مهارت لازم در انتخاب آزمونهای آماری مناسب برای آزمون فرضیه ها
ایجاد توانایی اجرای آزمونهای مختلف آماری به لحاظ محاسباتی و رایانهای در راستای پایاننامه یا هر طرح پژوهشی دیگر |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با روش های تست فرضیه
آشنایی دانشجویان با نرم افزارهای مرتبط
اشنایی دانشجویان با آمار ناپارامتریک |
5 |
روش تدریس |
اجرای مثالهای آماری مختلف با نرم افزارهای مرتبط
واگذاری پروژه درسی با موضوعات مختلف و انجام تحلیل آماری آن |
6 |
وظایف دانشجو |
مرور دروس ارائه شده در هر جلسه
آمادگی برای مشارکت در کلاس
فراگیری نرم افزار |
7 |
منبع |
منابع اصلی:
آذر، عادل؛ مومنی، منصور) 1388 (، آمار و کاربرد آن در مدیریت: تحلیل آماری، تهران: انتشارات سمت
مومنی، منصور) 1386 (، تحلیل آماری با استفاده از SPSS ، انتشارات کتاب نو
هومن، حیدرعلی) 1393 (، تحلیل دادههای چند متغیری در پژوهش رفتاری، نشر پیک فرهنگ
منابع فرعی:
آذر، عادل؛ غلامزاده، رستتول) 1395 (، مدلستتازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی) PLS-SEM (، انتشارات نگاه دانش فروند، جان ) 1387 ) ،
آمار ریاضی)ترجمه علی عمیدی و قاسم وحیدی(، تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی
قاسمی، وحید) 1392 (، مدل سازی معادله ساختاری در پژوهش های اجتماعی با کاربرد Amos Graphics ، انتشارات
جامعه شناسان
B. J. Winer, Donald R. Brown, Kenneth M. Michels, Statistical principles in experimental design, Mc Graw-Hill
W. J. conover, Practical Nonparametric Statistics, Wiley.
James E. Gentle, Random Number Generation and Monte Carlo Methods, Springer, 2003 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم 30%
پروژه 30%
آزمون پایان ترم 40% |
10 |
فایل |
Pdf File |