1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از آنجا که شرکتها برای بقا در محیط کسب و کار به نوآوری در ارائه کالا و خدمات نیازمندند و این امر در سایه بکارگیری تکنولوژی تحقق می یابد، این درس جایگاه ویژه ای در دوره دارد. |
2 |
هدف کلی |
ایجاد شناخت لازم در مورد مفاهیم تکنولوژی و نوآوری و فرآیند نوآوری و تکنولوژی از ایده اولیه تا مرحله تجاری
شدن تکنولوژی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با انواع نوآوری
ایجاد مهارت در مدیریت توآوری
آشنایی با نحوه سنجش نوآوری و تکنولوژی |
4 |
اهداف یادگیری |
ایجاد دیدگاه مناسب از بحث نوآوری و تکنولوژی
آشنایی کامل با فرآیند نوآوری و تکنولوژی و انواع آنها
بکارگیری مباحث مطرح شده در بخش صنعت و خدمات |
5 |
روش تدریس |
ارائه درسی بصورت سخنرانی و مباحثه و واگذاری پروژه درسی با موضوعات مرتبط |
6 |
وظایف دانشجو |
فراگیری و مرور مطالب گفته شده در کلاس
ارائه یک موضوع مرتبط با بحث نوآوری و تکنولوژی
ترجمه متون تخصصی |
7 |
منبع |
منابع اصلی:
طارق، خلیل) 1386 ) مدیریت تکنولوژی: رمز موفقیت در رقابت و خلق ثروت )ترجمه م . اعرابی(. تهران: انت شارات
دفتر پژوهشهای فرهنگی
شاهین، آرش. صادق بیگی، ارمغان) 1389 .) مدیریت نوآوری. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی
منابع فرعی:
احمدی، حسین) 1385 .) مدیریت تکنولوژی و توسعه. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
Burgelman, R. & Christensen, C. & Wheelwrigh, S. (2008). Strategic management of technology and innovation. McGraw-Hill. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پرژکتور
کامپیوتر |
9 |
نحوه ارزشیابی |
پروژه30 درصد
میان ترم 30 درصد
پایان ترم 40 درصد |
10 |
فایل |
Pdf File |