1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در واقع تمرینی عملی جهت ورود دانشجویان به بازار کار می باشد |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی این درس نیز سعی بر آن است تا دانشجویان عزیز مطالب توصیفی را که تا کنون مطالعه کرده اند را به شکل عملی تجربه کرده و آمادگی لازم جهت ورود به بازار کار را کسب نمایند |
3 |
شایستگی های پایه |
استفاده از قدرت خلاقیت، آمادگی جهت انجام محاسبات آماری، و آشنایی با سیستم اطلاعات جغرافیایی |
4 |
اهداف یادگیری |
سعی بر آن است تا دانشجویان عزیز در دو بعد آمادگی نسبی را کسب کنند این دو بعد مبتنی بر فضای کاری است که هم اکنون امکان اشتغال دانشجویان را در بازار کار فراهم کرده است: اولین زمینه کاری، دفاتر پیشخوان شهری است که فرایند صفرتا 100 احداث کاربریهای مسکونی و سایر کاربریهای خدماتی را در بر میگیرد. از اینرو سعی بر آن است تا دانشجویان عزیز با شیوه کار این دفاتر آشنایی نسبی پیدا کنند. در همین رابطه تلاش می شود تا در قالب کار تمرینی اقدام به برنامه ریزی کاربریهای خدماتی برای یک محله نمایند دومین زمینه کاری مرتبط با استفاده از تحلیلهای GIS در موضوعات و مسائل شهری است دراین خصوص نیز سعی بر آن است تا دانشجویان بتوانند با شیوه ورود اطلاعات به سیستم و انجام تحلیلهای اولیه آشنایی پیدا کنند. |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس مبتنی بر کار عملی به صورت گام به گام در قالب پروژه پیشنهادی خواهد بود |
6 |
وظایف دانشجو |
دانشجویان می بایست در قالب یک کار و تمرین عملی اقدام به بالا بردن سطح توانایی خود در خصوص موضوعات شهری نمایند و در نهایت پروژه مربوطه را در کلاس ارایه نمایند |
7 |
منبع |
کارگاه برنامه ریزی شهری ، اسماعیل شیعه، انتشارات دانشگاه علم و صنعت |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی دانشجویان بر حسب میزان فعالیت و میزان کار آنها بر روی پروژه خواهد بود.
میان ترم و پایان ترم |
9 |
فایل |
Pdf File |