1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس نگاه جامع و کامل به مجموعه فضای جغرافیایی را ارایه می کند عناصری که این فضا در خود دارند و ارتباطی که این عناصر در کارکرد مطلوب خود با یکدیگر باید داشته باشند |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با اصول آمایش سرزمین و روشهای پیاده سازی آن |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با نرم افزار و سیستم رایانه |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان محترم قادر باشند روشهای آمایشی را در بستر فضای جغرافیایی پیاده کنند |
5 |
روش تدریس |
مبتنی بر مشارکت جمعی، سخنرانی ، پرسش و پاسخ، مبتنی بر پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تمرینات، و پروژه کلاسی |
7 |
منبع |
مخدوم، مجید، ۱۳۹۱، شالوده آمایش سرزمین دانشگاه تهران
مخدوم فرخنده، مجید؛ درویش صفت، علی اصغر؛ جعفرزاده، هورفر؛ مخدوم، عبدالرضا ۱۳۹۲، ارزیابی و برنامه ریزی محیط زیست با سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS، دانشگاه تهران
ماهینی، عبدالرسول سلمان،کامیاب حمیدرضا ۱۳۸۹ سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی کاربردی با نرم افزار ایدریسی (بخش حل تعارضات کاربری ها با MOLA)
بصیرت، میثم (1390)، آمایش سرزمین انتشارات سازمان شهرداری های کشور.
عظیمی بلوریان، احمد (1389) آمایش سرزمین. تهران: رسا.
کلانتری، خلیل؛ عبداله زاده، غلامحسین (1394)، برنامه ریزی فضایی و آمایش سرزمین، مهندسین مشاور طرح و منظر، چاپ سوم
جهاد دانشگاهی مشهد(1398)، مطالعات برنامه آمایش استان خراسان رضوی
توفیق، فیروز، 1384، آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
سرور، رحیم، 1384، جغرافیای کاربردی و آمایش سرزمین، تهران؛ انتشارات سمت.
• ESPON (2006) Scenarios on the territorial future of Europe
• Healey, Patsy (2007), Urban Complexity And Spatial Strategies Towards A Relational Planning For Our Times, Routledge
• Hall, Peter Goffrey, 1992. Urban and regional planning, London: Routledge.
• Plane, David, 2007. Regional planning, Edward Elgar.
• Wong, Ceclila, 2006. Indicator for urban and regional planning: the interplay of policy and methods, London |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کارگاه کامپیوتر |
9 |
نحوه ارزشیابی |
پروژه، تمرین، امتحان، آمادگی کلاسی |
10 |
فایل |
Pdf File |