1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان درس اصلی و عملی- نظری در کارشناسی ارشد برنامه ریزی روستایی محسوب می گردد. |
2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با طرحهای توسعه کالبدی در سکونتگاههای روستایی ایران و پیامدهای آن |
3 |
اهداف یادگیری |
هدف از ارائه درس ارزیابی طرحهای توسعه کالبدی سکونتگاههای روستایی شفاف و مستندسازی اصول ، مفاهیم ، شاخص ها ، ابعاد و سازه های بنیانی برنامه ریزی توسعة کالبدی سکونتگاههای روستایی، اتخاذ رویکرد مناسب جهت توسعة کالبدی مناطق روستایی کشور، تعیین وضع موجود نواحی روستایی با تاکید بر وضعیت کالبدی، شناسایی فرصتها، چالشها، نقاط قوت و ضعف کالبدی مناطق روستایی، شناخت ضرورتها و محدودیتها و امکانات توسعه همه جانبه و پایدار کالبدی مناطق روستایی و بررسی رویکردها و سیاستهای توسعه روستایی با تاکید بر توسعه کالبدی در برنامههای توسعه قبل و بعد از انقلاب است |
4 |
روش تدریس |
به جهت علمی- نظری بودن واحد درسی، روش تدریس به صورت مطالعه و تمرینات گروهی بر اساس مباحث کلاس خواهد بود |
5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و منابع مرتبط معرفی شده برای درس انجام به موقع تمرینات کلاسی انجام یک کارکلاسی در ارتباط با موضوعات کلاسی و ارائه آن |
6 |
منبع |
عنابستانی. علی اکبر و جوانشیری. مهدی. (1393). برنامهریزی کالبدی سکونتگاههای روستایی در ایران. انتشارات جهانی.
2-دارابی، حسن. (1388). مروری بر تئوریهای برنامهریزی کالبدی روستایی. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی.
3-رضوانی، محمدرضا. (1390). برنامهریزی توسعهی روستایی در ایران. نشر قومس. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب و مقالات علمی مرتبط با موضوع درس
2- انجام بازدیدهای علمی
3- برگزاری جلسات با صاحب نظران این حوزه |
8 |
نحوه ارزشیابی |
1- مشارکت در کلاس و مباحث مربوطه
2- انجام پروژه کلاسی و کار عملی
3- ارزیابی کتبی نهایی |