1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان درس اصلی و نظری در دکترای تخصصی رشته برنامه ریزی روستایی محسوب میگردد. |
2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با اندیشهها، نظریهها و رویکردهای برنامهریزی توسعه روستایی در ایران و جهان |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی نسبی با اندیشهها، رویکردها و نظریات مورد استفاده در حوزه برنامهریزی توسعه روستایی و علاقهمندی به مطالعات اسنادی و قدرت فراتحلیل آثار علمی کتوب در این حوزه |
4 |
اهداف یادگیری |
تجهیز قدرت توانایی در به کارگیری تحلیلها و شیوههای نقد اندیشهها و رویکردهای برنامهریزی توسعة روستایی برای حرکت در مسیر ایدهسازی و نظریهسازی توسعه و برنامهریزی روستایی در ایران. |
5 |
روش تدریس |
به جهت نظری-عملی بودن واحد درسی، روش تدریس به صورت مطالعه و تمرینات گروهی بر اساس مباحث کلاس خواهد بود |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و منابع مرتبط معرفی شده برای درس انجام به موقع تمرینات کلاسی انجام یک کارکلاسی در ارتباط با موضوعات کلاسی و ارائه آن |
7 |
منبع |
1- عنابستانی. علی اکبر و جوانشیری. مهدی. (1393). برنامهریزی کالبدی سکونتگاههای روستایی در ایران. انتشارات جهانی.
2- رضوانی، محمدرضا. (1390). برنامهریزی توسعهی روستایی در ایران. نشر قومس.
3- صیدایی. سیداسکندر و حسینی. سمیه سادات، (1391). دیدگاه و نظریات توسعه روستایی، انتشارات جهاد دانشگاهی.
4- عنابستانی، علیاکبر؛ عنابستانی، زهرا و رومیانی، احمد. (1394). گردشگری خانههای دوم روستایی، تحولی در روابط شهر و روستا در ایران. انتشارات جهانی.
5-عنابستانی، علی اکبر. (1395). برنامهریزی مسکن روستایی در ایران. انتشارات سیمای دانش |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب و مقالات علمی مرتبط با موضوع درس
2- انجام بازدیدهای علمی
3- برگزاری جلسات با صاحب نظران این حوزه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- مشارکت در کلاس و مباحث مربوطه
2- انجام پروژههای کلاسی
3- امتحان کتبی نهایی |