1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
به عنوان درس تخصصی و نظری-عملی در دکترای تخصصی رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی محسوب میگردد. |
2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با الگوهای نظری، دیدگاهها، روشها و رهیافتهای برنامة ریزی کالبدی-فضایی روستایی در ایران و جهان |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مفاهیم پایه برنامة ریزی کالبدی-فضایی و علاقه مندی به فعالیتهای عملی در محیطهای روستایی |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت و تحلیل سازمان فضایی سکونتگاههای روستایی، طرح ریزی مطلوب و پایدار نظام کاربری زمین و الگوها و روشهای مداخله در بافت کالبدی سکونتگاههاب روستایی |
5 |
روش تدریس |
به جهت نظری-عملی بودن واحد درسی، روش تدریس به صورت مطالعه و تمرینات گروهی بر اساس مباحث کلاس خواهد بود |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتب و منابع مرتبط معرفی شده برای درس انجام به موقع تمرینات کلاسی انجام یک کارکلاسی در ارتباط با موضوعات کلاسی و ارائه آن |
7 |
منبع |
1- عنابستانی. علی اکبر و جوانشیری. مهدی. (1393). برنامهریزی کالبدی سکونتگاههای روستایی در ایران. انتشارات جهانی.
2- عنابستانی، علیاکبر؛ عنابستانی، زهرا و رومیانی، احمد. (1394). گردشگری خانههای دوم روستایی، تحولی در روابط شهر و روستا در ایران. انتشارات جهانی.
3-عنابستانی، علی اکبر. (1395). برنامهریزی مسکن روستایی در ایران. انتشارات سیمای دانش.
4- عنابستانی. علیاکبر و جوانشیری. مهدی. (1393). تکنیکها و مدلهای مکانیابی کاربری اراضی در سکونتگاههای روستایی. انتشارات پرهام نقش.
5- رکنالدین افتخاری. عبدالرضا، بدری. سیدعلی و سجاسیقیداری. حمدالله، 1390؛ بنیانهای نظریهای برنامهریزی کالبدی مناطق روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛ |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
1- کتب و مقالات علمی مرتبط با موضوع درس
2- انجام بازدیدهای علمی
3- برگزاری جلسات با صاحب نظران این حوزه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
1- مشارکت در کلاس و مباحث مربوطه
2- انجام پروژههای کلاسی
3- امتحان کتبی نهایی |