طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی
2 هدف کلی هدف این درس آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با روش های متداول و تکنیک های نوین علم سیستماتیک گیاهی به ویژه نحوه ایجاد مجموعه های اطلاعاتی از شواهد مختلف در راستای تحلیل چند رهیافتی که بتواند در طبقه بندی طبیعی و تبارزایشی گروه های گیاهی مفید باشد.
3 شایستگی های پایه دانشجو در این درس با فراگیری مفاهیم اصلی سیستماتیک و سیستماتیک زیستی گیاهی با روشهای مختلف گونه زایی و مفهوم گونه زیستی با تاکید بر تنوع صفات به ویژه در جمعیت های مختلف گونه آشنا و بر اصول تولید و تحلیل اطلاعات از شواهد مختلف مرسوم در سیستماتیک گیاهی تسلط می یابد.
4 اهداف یادگیری آشنایی عمومی با شواهد مختلف مورد استفاده در علم سیستماتیک گیاهی
5 روش تدریس 90 درصد تدریس استاد بصورت سخنرانی و ارزشیابی از آموخته های دانشجویان به کمک روش پرسش و پاسخ و 10 درصد مشارکت دانشجویان بصورت ارائه سمینار درسی.
6 وظایف دانشجو مشارکت در قالب ارائه سمیناهای دانشجویی
7 منبع 1. Cronquist, A. (1988) The evolution and classification of flowering plants, 2nd ed; New York Botanical Garden. 2. Judd, W.S., Campbell, C.S., Kellogg, E.A., Stevens, P.F., Donoghue, M.J. (2007) Plant systematics: A phylogenetic approach; Sinauer Associates Inc., Sunderland, MA. 3. Simpson, M.G. (2009) Plant systematics, 2nd ed.; Elsevier Academic Press. 4. Soltis, D.E., Soltis, P.S., Doyle, J.J. (1998) Molecular systematics of plants II; Kluwer Academic Publishers, Boston. 5. Stace, C.A. (1980) Plant taxonomy and biosystematics; University Park Press, Baltomore. 6. Stuessy, T.F. (2008) Plant taxonomy: The systematic evaluation of comparative data; Columbia University Press.
8 مواد و امکانات آموزشی رایانه و دیتا پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی 25% سمینار 75% آزمون نهایی
10 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تخصصی
11 هدف کلی هدف این درس آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با روش های متداول و تکنیک های نوین علم سیستماتیک گیاهی به ویژه نحوه ایجاد مجموعه های اطلاعاتی از شواهد مختلف در راستای تحلیل چند رهیافتی که بتواند در طبقه بندی طبیعی و تبارزایشی گروه های گیاهی مفید باشد.
12 شایستگی های پایه دانشجو در این درس با فراگیری مفاهیم اصلی سیستماتیک و سیستماتیک زیستی گیاهی با روشهای مختلف گونه زایی و مفهوم گونه زیستی با تاکید بر تنوع صفات به ویژه در جمعیت های مختلف گونه آشنا و بر اصول تولید و تحلیل اطلاعات از شواهد مختلف مرسوم در سیستماتیک گیاهی تسلط می یابد.
13 اهداف یادگیری آشنایی عمومی با شواهد مختلف مورد استفاده در علم سیستماتیک گیاهی
14 روش تدریس 90 درصد تدریس استاد بصورت سخنرانی و ارزشیابی از آموخته های دانشجویان به کمک روش پرسش و پاسخ و 10 درصد مشارکت دانشجویان بصورت ارائه سمینار درسی.
15 وظایف دانشجو مشارکت در قالب ارائه سمیناهای دانشجویی
16 منبع 1. Cronquist, A. (1988) The evolution and classification of flowering plants, 2nd ed; New York Botanical Garden. 2. Judd, W.S., Campbell, C.S., Kellogg, E.A., Stevens, P.F., Donoghue, M.J. (2007) Plant systematics: A phylogenetic approach; Sinauer Associates Inc., Sunderland, MA. 3. Simpson, M.G. (2009) Plant systematics, 2nd ed.; Elsevier Academic Press. 4. Soltis, D.E., Soltis, P.S., Doyle, J.J. (1998) Molecular systematics of plants II; Kluwer Academic Publishers, Boston. 5. Stace, C.A. (1980) Plant taxonomy and biosystematics; University Park Press, Baltomore. 6. Stuessy, T.F. (2008) Plant taxonomy: The systematic evaluation of comparative data; Columbia University Press.
17 مواد و امکانات آموزشی رایانه و دیتا پروژکتور
18 نحوه ارزشیابی 25% سمینار 75% آزمون نهایی
19 فایل Pdf File