1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اختیاری |
2 |
هدف کلی |
- آشنایی عملی با اشکال مصرفی رایج گیاهان دارویی مهم کشور |
3 |
شایستگی های پایه |
- شناسایی گیاهان دارویی بر اساس ریخت شناسی
- شناسایی کیفی پودر گیاهان داروئی به کمک روش های میکروسکوپی و ماکروسکوپی شده
- شناخت نمونه های گیاهان داروئی بازار |
4 |
روش تدریس |
تدریس استاد به صورت عملی و سخنرانی و ارزیابی آموخته های دانشجویان با برگزاری کوئیزهای منظم. |
5 |
منبع |
- Evans, W. C. (1996). Trease and Evanʼs Pharmacognosy. W. B. Saunders Co. London.
- Ramawat, G. R. & Merillon, J. M. (2008). Bioactive Molecules and Medicinal Plants. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
- Robbert, J. E., Speedie, M. K. & Tyler, V. E. (1996). Pharmacognosy and Pharmacobiotechnology. Williams & Wilkins, Balternore.
- Pengelly, A. (2004). The constituents of medicinal plants: an introduction to the chemistry and therapeutics of herbal medicine. Allen and Unwin. |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر –ویدیو پروژکتورـ تخته وایت برد- میکروسکوپ- استرئومیکروسکوپ |
7 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر، کوییز، آزمون عملکردی، آزمون نوشتاری |