طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس اختیاری
2 هدف کلی - آشنایی عملی با اشکال مصرفی رایج گیاهان دارویی مهم کشور
3 شایستگی های پایه - شناسایی گیاهان دارویی بر اساس ریخت شناسی - شناسایی کیفی پودر گیاهان داروئی به کمک روش های میکروسکوپی و ماکروسکوپی شده - شناخت نمونه های گیاهان داروئی بازار
4 روش تدریس تدریس استاد به صورت عملی و سخنرانی و ارزیابی آموخته های دانشجویان با برگزاری کوئیزهای منظم.
5 منبع - Evans, W. C. (1996). Trease and Evanʼs Pharmacognosy. W. B. Saunders Co. London. - Ramawat, G. R. & Merillon, J. M. (2008). Bioactive Molecules and Medicinal Plants. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. - Robbert, J. E., Speedie, M. K. & Tyler, V. E. (1996). Pharmacognosy and Pharmacobiotechnology. Williams & Wilkins, Balternore. - Pengelly, A. (2004). The constituents of medicinal plants: an introduction to the chemistry and therapeutics of herbal medicine. Allen and Unwin.
6 مواد و امکانات آموزشی کامپیوتر –ویدیو پروژکتورـ تخته وایت برد- میکروسکوپ- استرئومیکروسکوپ
7 نحوه ارزشیابی ارزیابی مستمر، کوییز، آزمون عملکردی، آزمون نوشتاری