سرفصل مطالب

سرفصل مطالب
# سرفصل مطالب طرح درس (براساس سرفصل)
1 اصول اولیه کار در آزمایشگاه ریخت شناسی و تشریح گیاهی- روش علمی جمع آوری و نگهداری نمونه های گیاهی- مشاهده سلول گیاهی و اشکال آن- مشاهده جریان سیتوپلاسمی- مشاهده پلاست ها و انواع آنها.
2 مشاهده ساختار دیواره سلول گیاهی- مشاهده غشاء سیتوپلاسمی- مشاهده انواع لان ها- مشاهده انواع ارگاستیک ها.
3 مشاهده و آشنایی با انواع بافت مریستمی- مشاهده و آشنایی با انواع بافت پارانشیمی
4 مشاهده و آشنایی با انواع بافت کلانشیم- مشاهده و آشنایی با انواع بافت اسکلرانشیم.
5 مشاهده و آشنایی با انواع بافت محافظ- مشاهده و آشنایی با انواع بافت ترشحی.
6 مشاهده و آشنایی با انواع تیپ روزنه در گیاهان- مشاهده و آشنایی با انواع بافت هادی و مشاهده تکامل آنها.
7 مشاهده و آشنایی با ساختار ظاهری و تشریحی ریشه- مقایسه ساختمان ریشه در تک لپه ها و دولپه ها و بازدانگان- مشاهده و آشنایی با ساختمان پسین در ریشه- مشاهده و آشنایی با انواع ریشه های تخصص یافته در گیاهان.
8 مشاهده و آشنایی با ساختار ظاهری و تشریحی ساقه- مقایسه ساختمان ساقه در تک لپه ها و دولپه ها و بازدانگان - مشاهده و آشنایی با ساختمان پسین درساقه- مشاهده و آشنایی با انواع ساقه های تخصص یافته در گیاهان.
9 مشاهده و آشنایی ساختمان تشریحی گره- آشنایی و مشاهده ساختمان تشریحی یقه-آشنایی و مشاهده انواع مختلف دستجات آوندی- آشنایی و مشاهده انواع مختلف استوانه آوندی.
10 مشاهده و آشنایی با ساختار ظاهری و تشریحی برگ- مقایسه ساختمان برگ در تک لپه ها و دولپه ها و بازدانگان– آشنایی با انواع نظام های برگ آرائی و تنوع ریختی برگ- آشنایی و مشاهده انواع رگ بندی- آشنایی و مشاهده انواع سازش برگ با محیط و برگ های تخصص یافته.
11 مشاهده و آشنایی با ساختار گل- مشاهده و آشنایی با انواع گل آذین- مقایسه ساختار زایشی در چند تیره مهم گیاهی- تهیه و ترسیم دیاگرام گل- مشاهده و آشنایی با برخی ساختارهای گل تخصص یافته- مشاهده و آشنایی با انواع تمکن در گیاهان.
12 مشاهده و آشنایی با انواع ساختار میوه- مشاهده و آشنایی با انواع ساختار دانه- مقایسه ساختار دانه در تک لپه ها و دولپه ها.