طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دانشجویان رشته زیست شناسی (شامل کلیه شاخه ها) در طی هفت نیمسال تحصیلی با مبانی و اصول رشته خود آشنا می شوند. در انتهای دوره تحصیلی انتظار این است که از آموخته های نظری خود را با مهارتهای عملی برای ایجاد ارزش افزوده پیوند دهند. درس بیوتکنولوژی ناظر به جنبه های تبدیل دانش به دانش فنی می باشد. لذا در جلسه اول این درس و برای تصمیم گیری در سطح ارائه مطالب و نحوه اداره کلاس در طی نیمسال دانش نظری دانشجویان سنجیده می شود.
2 هدف کلی آشنایی با روشها و جنبه های کاربردی شاخه های مختلف زیست شناسی بویژه در حوزه های سلولی و ملکولی
3 شایستگی های پایه آشنایی با اصول و قوانین سلولی، ملکول های حیاتی و ژنتیک
4 اهداف یادگیری مرور اصول سلولی و ملکولی حاکم بر حیات و الگو برداری از این اصول برای ایجاد ارزش افزوده
5 روش تدریس انجام آزمونها درون کلاسی و بحث پیرامون جزئیات هر روشهای معمول در بهره برداری از سیستمهای حیاتی
6 وظایف دانشجو پاسخ کتبی و توضیح شفاهی به سوالات مطرح شده در طول ترم، انجام تکالیف مطرح شده در طول ترم، مشارکت در تدریس تعاملی، بهره گیری از سامانه های کامپیوتری
7 منبع طرح سوال از منابع عمومی بویژه کتاب معتبر The cell (Alberts)
8 مواد و امکانات آموزشی امکانات کلاسیک گچ و تخته، مواردی پاورپوینت
9 نحوه ارزشیابی 1) کتبی و شفاهی درون کلاسی 2) امتحان