1 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم و تعاریف معماری نرمافزار، جایگاه معماری در فرآیند توسعه نرمافزار، فرایند تدوین و مستندسازی، الگوهای معماری و ارزیابی معماری |
2 |
شایستگی های پایه |
- آشنایی با مفاهیم و اصول مهندسی نرمافزار
- آشنایی با اصول تحلیلی و طراحی
- آشنایی با الگوهای طراحی شیگرا
- آشنایی و تجربه در برنامهنویسی |
3 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس یکی از دروس تخصصی گرایش نرمافزار است که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی کامپیوتر معمولا در ترم دوم ارائه میشود. |
4 |
اهداف یادگیری |
- فهم تأثیر پیشرانهای معماری بر ساختار سیستمهای نرمافزاری
- درک نقش فنی، سازمانی و تجاری معماری نرمافزار
- آشنایی با مشخصههای کیفی و روشهای ارزیابی معماری
- معرفی سناریوهای عمومی و تاکتیکهای موثر برای لحاظ هریک از مشخههای کیفی
- معرفی الگوهای معماری |
5 |
روش تدریس |
روش توضیحی همراه با مشارکت دانشجویان در مباحث و انجام تکالیف و پروژههای مرتبط با محتوای ارائه شده |
6 |
وظایف دانشجو |
- شرکت منظم در کلاسها و مشارکت در مباحث کلاسی
- مطالعه منابع اصلی درس براساس موضوعات تدریس شده
- انجام پروژه مطالعاتی و تحلیلی |
7 |
منبع |
|
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- اسلایدها
- کتب مرجع
- پروژه مطالعاتی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- ارزیابی مستمر ۲۰٪
- میانترم ۲۰٪
- پایانترم ۴۰٪
- پروژه ۲۰٪ |