طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس اصلی و تخصصی
2 هدف کلی آشنایی با مسائل جدید کلامی و رویکردهای نوین الهیاتی در دنیای جدید
3 شایستگی های پایه تسلط به منطق استدلال، کلام سنتی، و مفاهیم و مبانی فلسفه اسلامی
4 اهداف یادگیری دانشجو با مسائل و شبهات و رویکردهای جدید کلامی آشنا گردد و بتواند پاسخهای مناسب برای شبهات جدید ارائه دهد. توانایی او در تحلیل و نقد دیدگاههای مخالف و نیز در بهره برداری از ظرفیتهای کلام جدید در تبیین مفاهیم و مبانی اعتقادی افزایش یابد.
5 روش تدریس تدریس به صورت حضوری و در محل کلاس به صورت گفتگو محور، همراه با بحثهای کلاسی و اوقات همفکری دانشجویی، کشف جنبه های پژوهشی مسأله مورد بحث از طریق بحثهای آزاد کلاسی، ارائه های داوطلبانه کلاسی توسط دانشجویان با هماهنگی قبلی
6 وظایف دانشجو حضور منظم در جلسات درس- شرکت فعال در تمامی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی درون کلاسی و برون کلاسی- تحویل به هنگام تکالیف پژوهشی و نیز دستاورد پزوهشی پایانی- شرکت در میانترم و پایان ترم
7 منبع مطالب ارائه شده کلاسی توسط مدرس جستارهایی در کلام جدید، محمدرضایی و دیگران عقل و اعتقاد دینی، مایکل پترسون سخن گفتن از خدا، امیرعباس علیزمانی زبان دین، امیرعباس علیزمانی هندسه معرفتی کلام جدید، احد فرامرز قراملکی کلام جدید بارویکرد اسلامی، عبدالحسین خسروپناه فلسفه دین، جان هیک اثبات وجود خداوند، جان هیک تبیین براهین اثبات خدا، جوادی آملی خداشناسی، محمدحسن قدردان قراملکی خدا و مسأله شر، محمدحسن قدردان قراملکی الهیات و مسأله شر، قاسم پورحسن آئین در آینه، سروش دباغ جاودانگی، رضا اکبری معنای زندگی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، تخته سیاه(سفید)- سامانه vu برای برخی تکالیف و آزمونها
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی به صورت پرسش و پاسخ کلاسی- تکالیف پژوهشی- دستاورد پژوهش پایانی- میانترم- پایان ترم- هرگونه فعالیت داوطلبانه(از جمله پرسشهای حاکی از فهم مسأله و یا پاسخ به چنین پرسشهایی) نمره مازاد خواهد داشت.
10 فایل Pdf File