1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اصلی و تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با نظریات فیلسوفان مشائی مسلمان |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط بر منطق و روشهای استدلال و تحلیل فلسفی- آشنایی با تاریخ فلسفه اسلامی و غربی(به ویژه یونان و قرون وسطی) |
4 |
اهداف یادگیری |
توانایی مقایسه تحلیلی دیدگاه مشائیان مسلمان همچون ابن سینا با فلسفه مشائی یونان و فلسفه غربی قرون وسطی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، گفتگو و مباحثه کلاسی، پژوهش مسأله محور |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور منظم و پویا در کلاس، شرکت در بحثهای کلاسی- انجام به هنگام فعالیت پژوهشی- تحویل به هنگام دستاورد پژوهشی- شرکت در آزمون میانترم و پایان ترم |
7 |
منبع |
الاشارات و التنبیهات- ابن سینا
شروح کتاب اشارات(خواجه، فخر رازی، قطب رازی)
حکمت مشاء- حسن معلمی
فلسفه مشاء- یحیی یثربی
فلسفه مشاء- محمد ذبیحی
Peter Adamson, Ibn Sīnā (Avicenna), A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2023
Peter Adamson, The Heirs of Avicenna: Philosophy in the Islamic East, 12-13th Centuries, Brill, 2023. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته- پاورپوینت- سامانه vu |
9 |
نحوه ارزشیابی |
انجام فعالیت پژوهشی 2.5 نمره- تحویل دستاورد پژوهشی 2.5 نمره- میانترم 5 نمره- پایان ترم 10 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |