1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اختیاری |
2 |
هدف کلی |
نقد و بررسی اهم آراء و نظریات در حوزه فرا اخلاق و اخلاق هنجاری و شناخت اجمالی معیار اسلامی فعل
اخلاقی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو به واسطه این درس فهمی منسجم از مباحث اخلاق هنجاری، فرا اخلاق، آراء اسلامی در باب اخلاق پیدا
میکند و با تامل عقلانی در مفهوم اخلاق، الگویی برای تأسیس جامعه اخلاقی و سیاست اخلاقی فراهم می شود(جامعه
اخلاقی مبتنی بر فهم عقلانی از اخلاق است). |
4 |
اهداف یادگیری |
انتظار می رود دانشجویان در این درس با مکاتب مختلف فلسفه اخلاق و آراء و نظریات متنوعی که در مکاتب
غایتگرایی و و وظیفه گرایی و فضیلت گرایی مطرح است و نیز چگونگی سیر تفکر عقلانی در حوزه مفهوم فضیلت
(باور اخلاقی و توجیه باور اخلاقی) آشنا شوند. |
5 |
روش تدریس |
خواندن و ترجمه متون در کلاس، بحث کلاسی پیرامون متن، ارائه دانشجویی پیرامون مسأله پژوهشی منتخب خود به صورت انفرادی و به زبان انگلیسی در نیمه دوم نیسمال تحصیلی، جمع بندی در پایان کلاس |
6 |
وظایف دانشجو |
پیش مطالعه متونی که قرار است در کلاس مورد بحث و بررسی قرار گیرد، حضور به هنگام و مشارکت فعال کلاسی (روخوانی متون، بازگویی متن و بحث و گفتگو پیرامون آن)، انجام به هنگام تکالیف به ویژه انتخاب یکی از مسائل فلسفه اخلاق به عنوان مسأله پژوهش کلاسی خود و ارائه سمینار پیرامون آن به زبان انگلیسی در کلاس با تعیین زمان قبلی، نگارش مقاله کلاسی با عنوانی مرتبط با مسأله پژوهشی منتخب خود در پایان ترم، شرکت در میانترم، شرکت در پایان ترم |
7 |
منبع |
محمد تقی مصباح یزدی، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، تخته، سامانه آموزش مجازی vu، استفاده از برخی دیکشنریها و دایره المعارفهای برخط |
9 |
نحوه ارزشیابی |
سمنیار کلاسی (2 نمره)، مقاله پایانی (3 نمره)، میانترم (5)، پایان ترم (10) |
10 |
فایل |
Pdf File |