image

طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره مجموعه سازی یک از 5 فعالیت محوری در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی است که با هدف بهینه سازی و همچنین تکمیل مجموعه منابع اطلاعاتی انجام می شود. به همین دلیل این درس یکی از اصلی ترین واحدهای درسی بنیادین در این رشته خصوصا در مقطع کارشناسی شناخته می شود.
2 هدف کلی هدف کلی آشنایی با فرایندهای مختلف مجموعه سازی و همچنین منابع اطلاعاتی بالقوه مناسب کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی مختلف است.
3 شایستگی های پایه محتوای این درس خود بخشی از شایستگی های پایه دانشجو را می سازد.
4 اهداف یادگیری امید است براساس سرفصل دانشجو با موارد زیر آشنایی حاصل نماید: انواع منابع اطلاعاتی// نحوه فراهم آوری منابع اطلاعاتی/// ناشران و کارگزاران// آشنایی با صنعت نشر در ایران و جهان// جنبش دسترسی آزاد// مسائل اقتصادی مرتبط با مجموعه سازی// وجین// خط مشی مجموعه سازی// ساختار واحد مجموعه سازی و ...
5 روش تدریس در این درس تدریس به صورت سمینار بوده و پروژه های جهت آشنایی بیشتر دانشجویان به صورع عملی با برخی از فعالیت های مجموعه سازی تعریف خواهد شد.
6 وظایف دانشجو انتظار می رود دانشجویان ضمن حضور فعال در کلاس پروژه های تعریف شده را در موعد مقرر از طریق سامانه vu ارسال نمایند.
7 نحوه ارزشیابی نحوه ارزشیابی در این درس براساس آزمون پایان ترم و همچنین پروژه ها و فعالیت های کلاسی دانشجویان در طی ترم خواهد بود.
8 منبع بابایی، محمود (1386). نیازسنجی اطلاعات. ویراستار علی حسین قاسمی. تهران: پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران. محسنی، حمید (1391). مجموعه سازی و خدمات تحویل مدرک. ویراست3. تهران: کتابدار. لی، استوارت د. (1387). مجموعه سازی منابع الکترونیکی (راهنمای عملی). ترجمه محمد زره ساز و علیرضا اسقندیاری مقدم. مشهد: کتابخانه رایانه‌ای؛ تهران‬‏‫: چاپار.
9 فایل Pdf File