1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه ـ نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با الگوهای فضایی و جغرافیایی توزیع و پراکندگی جمعیت، ساختمان جمعیت، حرکات جمعیت، و نیز شناسایی تأثیر این الگوها بر ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با فلسفه جغرافیا و تنوع موضوعی آن |
4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری مفاهیم پایه در جغرافیای جمعیت و روش های مختلف تحلیل جمعیتی |
5 |
روش تدریس |
روش سخنرانی و مشارکتی، تلاش می شود به تدریج مشارکت بیشتر دانشجویان با مباحث کلاس افزایش یابد. |
6 |
وظایف دانشجو |
مرور مباحث جلسه قبلی، انجام تکالیف و پرسش های مطرح شده در هر جلسه، مشارکت در کلاس |
7 |
منبع |
ای کلارک، جان(1394)، اصول و مبانی جغرافیای جمعیت، ترجمه مسعود مهدوی، انتشارات قومس، تهران
ژرژ، پیر(1370)، جغرافیای جمعیت، ترجمه سیروس سهامی، نشر نیکا، مشهد
زلینسکی، ویلبر(1370)، مقدمه ای بر جغرافیای جمعیت، ترجمه فیروز جمالی، سمت، تهران
دولفوس، اولیویه(1390)، نقشه جدید جهان، ترجمه سیروس سهامی، انتشارات پاپلی
زنجانی، حبیب الله و همکاران(1388)، جمعیت، توسعه و بهداشت باروری، نشر و تبلیغ بشری
زنجانی، حبیب الله(1392)، مهاجرت، سمت،چاپ سوم
Newbold,K.Bruce,2017, Population Geography: tools and issues(volume 3), Rowman & littlefield publishers |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلاید، نقشه و نمودارهای مرتبط، گزارش های داخلی و خارجی، کلیپ های آموزشی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت کلاسی، پاسخ به پرسش ها و تکالیف ارائه شده: 2 نمره
نمره میانترم: 6 نمره
پایان ترم: 12 نمره |