1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه-نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با ویژگی های جمعیتی ایران به عنوان یک پیکره جغرافیایی به تفکیک مناطق مختلف و نقش آن در شکل گیری و تحول چشم اندازهای جغرافیایی. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مبانی جغرافیای جمعیت |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت جغرافیای جمعیت ایران
تقویت تحلیل جغرافیایی دانشجویان با توجه به شاخص های جمعیتی کشور |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی- مشارکتی |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی مباحث جلسه پیش، پاسخ به پرسش های طرح شده و کارهای کلاسی که در چند بازه زمانی از دانشجویان خواسته می شود. |
7 |
منبع |
1- جوان، جعفر،1391، جغرافیای جمعیت ایران، انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد، چاپ هفتم
2- نظری، علی اصغر، 1390، جغرافیای جمعیت ایران، انتشارات دانشگاه پیام نور
3- عباسی شوازی، محمد جلال،1396، تحولات و وضعیت جمعیت در جمهوری اسلامی ایران، موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور
4- کلارک، جای ای،1394، اصول و مبانی جغرافیای جمعیت، ترجمه مسعود مهدوی، انتشارات قومس، چاپ شانزدهم
5- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،1396، سند تفصیلی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حوزه فرابخشی
6- زنجانی، حبیب الله و همکاران،1388، جمعیت، توسعه و بهداشت باروری، نشر و تبلیغ بشری
7- زنجانی، حبیب الله،1392، مهاجرت، سمت،چاپ سوم |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، نقشه، کلیپ آموزشی، استفاده از سایت های اینترنتی، گزارش های رسمی دستگاه های مختلف کشوری |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت و کارهای کلاسی 3 نمره
پایان ترم 17 نمره |