1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه- نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم و روش ها و فنون تحقیق در علوم جغرافیایی
توانایی انجام پروژه های دانشجویی با روش های علمی
آشنایی با مولفه های رعایت اخلاق در پژوهش |
3 |
شایستگی های پایه |
علاقه مندی به فراگیری روش پژوهش علمی
کنجکاوی و ذهنیت انتقادی
پیگیری و انجام کارهای عملی مربوط به درس |
4 |
اهداف یادگیری |
تفکر سیستمی
تفکر آینده نگر
تفکر انتقادی |
5 |
روش تدریس |
ترکیبی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، یادگیری مشارکتی، پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
نظم و انضباط
آمادگی برای مباحث جلسه پیش
مشارکت موثر در کلاس
انجام تکالیف |
7 |
منبع |
سروش، عبدالکریم(1393)، علم چیست؟ فلسفه چیست؟، موسسه فرهنگی صراط،چاپ هجدهم
سروش، عبدالکریم(1388)، علم شناسی فلسفی، گفتارهایی در فلسفه علوم تجربی، ترجمه و تألیف عبدالکریم سروش، انتشارات صراط
قاضی مرادی(1397)، درآمدی بر تفکر انتقادی، چاپ چهارم، نشر اختران
بهفروز، فاطمه (1390)، فلسفه روش شناسی تحقیق علمی در جغرافیا، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم.
کیوی، ریمون؛ کامپنهود، لوک وان (1381) روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، نشر توتیا
خاکی، غلامرضا (1394) روش تحقیق در مدیریت، نظر فوژان
فرانکفورد، چاوا؛ نچمیاس، دیوید(1390) روش های پژوهش در علوم اجتماعی، ترجمه دکتر فاضل لاریجانی و رضا فاضلی، انتشارات سروش، چاپ دوم
محمدرضا حافظ نیا. (2020). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی. انتشارات سمت
Gomez, B., & Jones III, J. P. (Eds.). (2010). Research methods in geography: A critical introduction (Vol. 6). John Wiley & Sons.
Silva, E. A., Healey, P., Harris, N., & Van den Broeck, P. (Eds.). (2014). The Routledge handbook of planning research methods. Routledge. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، استفاده از شکل ها و نمودارهای آموزشی، سایت های اینترنتی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
میان ترم:6
کلاسی و مشارکت و تکالیف: 4
پایان ترم: 10 |
10 |
فایل |
Pdf File |