طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره پایه- نظری
2 هدف کلی  آشنایی با مفاهیم و روش ها و فنون تحقیق در علوم جغرافیایی  توانایی انجام پروژه های دانشجویی با روش های علمی  آشنایی با مولفه های رعایت اخلاق در پژوهش
3 شایستگی های پایه علاقه مندی به فراگیری روش پژوهش علمی کنجکاوی و ذهنیت انتقادی پیگیری و انجام کارهای عملی مربوط به درس
4 اهداف یادگیری تفکر سیستمی تفکر آینده نگر تفکر انتقادی
5 روش تدریس ترکیبی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، یادگیری مشارکتی، پروژه
6 وظایف دانشجو نظم و انضباط آمادگی برای مباحث جلسه پیش مشارکت موثر در کلاس انجام تکالیف
7 منبع  سروش، عبدالکریم(1393)، علم چیست؟ فلسفه چیست؟، موسسه فرهنگی صراط،چاپ هجدهم  سروش، عبدالکریم(1388)، علم شناسی فلسفی، گفتارهایی در فلسفه علوم تجربی، ترجمه و تألیف عبدالکریم سروش، انتشارات صراط  قاضی مرادی(1397)، درآمدی بر تفکر انتقادی، چاپ چهارم، نشر اختران  بهفروز، فاطمه (1390)، فلسفه روش شناسی تحقیق علمی در جغرافیا، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم.  کیوی، ریمون؛ کامپنهود، لوک وان (1381) روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، نشر توتیا  خاکی، غلامرضا (1394) روش تحقیق در مدیریت، نظر فوژان  فرانکفورد، چاوا؛ نچمیاس، دیوید(1390) روش های پژوهش در علوم اجتماعی، ترجمه دکتر فاضل لاریجانی و رضا فاضلی، انتشارات سروش، چاپ دوم  محمدرضا حافظ نیا. (2020). مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی.‎ انتشارات سمت  Gomez, B., & Jones III, J. P. (Eds.). (2010). Research methods in geography: A critical introduction (Vol. 6). John Wiley & Sons.  Silva, E. A., Healey, P., Harris, N., & Van den Broeck, P. (Eds.). (2014). The Routledge handbook of planning research methods. Routledge.
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، استفاده از شکل ها و نمودارهای آموزشی، سایت های اینترنتی
9 نحوه ارزشیابی میان ترم:6 کلاسی و مشارکت و تکالیف: 4 پایان ترم: 10
10 فایل Pdf File