1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
• آشنایی دانشجویان با اصول آمایش سرزمین و فرایندهای اجرایی آن |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم مربوط به توسعه در ترازهای ملی، منطقه ای، و محلی؛ آشنایی با نرم افزار Arc Gis |
4 |
اهداف یادگیری |
• آشنایی دانشجویان با اصول آمایش سرزمین و فرایندهای اجرایی آن
• آشنایی با مدل ها و الگوهای اجرایی آمایش
• شناخت چالش های نظری و اجرایی آمایش در ایران
آموختن روش های تحلیل فضایی در برنامه های آمایش سرزمین |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی
پرسش و پاسخ
بحث گروهی
پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
مرور مباحث جلسه قبل
آمادگی برای مشارکت موثر در فرایندهای تدریس
انجام پروژه های عملی مرتبط با فرایند آموزش |
7 |
منبع |
مخدوم، مجید، ۱۳۹۱، شالوده آمایش سرزمین دانشگاه تهران
کلانتری، خلیل؛ عبداله زاده، غلامحسین (1394)، برنامه ریزی فضایی و آمایش سرزمین، مهندسین مشاور طرح و منظر، چاپ سوم
توفیق، فیروز، 1384، آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
بصیرت، میثم (1390)، آمایش سرزمین انتشارات سازمان شهرداری های کشور.
عظیمی بلوریان، احمد (1389) آمایش سرزمین. تهران: رسا.
سرور، رحیم، 1384، جغرافیای کاربردی و آمایش سرزمین، تهران؛ انتشارات سمت.
جهاد دانشگاهی مشهد(1398)، مطالعات برنامه آمایش استان خراسان رضوی
ماهینی، عبدالرسول سلمان،کامیاب حمیدرضا ۱۳۸۹ سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی کاربردی با نرم افزار ایدریسی (بخش حل تعارضات کاربری ها با MOLA)
مخدوم فرخنده، مجید؛ درویش صفت، علی اصغر؛ جعفرزاده، هورفر؛ مخدوم، عبدالرضا ۱۳۹۲، ارزیابی و برنامه ریزی محیط زیست با سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS، دانشگاه تهران |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، سایت های اینترنتی، اسناد رسمی مرتبط با آمایش، نرم افزار |
9 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت کلاسی و پروژه: 4
میان ترم: 6
پایان ترم: 10 |
10 |
فایل |
Pdf File |