طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تخصصی
2 هدف کلی • آشنایی دانشجویان با اصول آمایش سرزمین و فرایندهای اجرایی آن
3 شایستگی های پایه آشنایی با مفاهیم مربوط به توسعه در ترازهای ملی، منطقه ای، و محلی؛ آشنایی با نرم افزار Arc Gis
4 اهداف یادگیری • آشنایی دانشجویان با اصول آمایش سرزمین و فرایندهای اجرایی آن • آشنایی با مدل ها و الگوهای اجرایی آمایش • شناخت چالش های نظری و اجرایی آمایش در ایران آموختن روش های تحلیل فضایی در برنامه های آمایش سرزمین
5 روش تدریس سخنرانی پرسش و پاسخ بحث گروهی پروژه
6 وظایف دانشجو مرور مباحث جلسه قبل آمادگی برای مشارکت موثر در فرایندهای تدریس انجام پروژه های عملی مرتبط با فرایند آموزش
7 منبع مخدوم، مجید، ۱۳۹۱، شالوده آمایش سرزمین دانشگاه تهران کلانتری، خلیل؛ عبداله زاده، غلامحسین (1394)، برنامه ریزی فضایی و آمایش سرزمین، مهندسین مشاور طرح و منظر، چاپ سوم توفیق، فیروز، 1384، آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران. بصیرت، میثم (1390)، آمایش سرزمین انتشارات سازمان شهرداری های کشور. عظیمی بلوریان، احمد (1389) آمایش سرزمین. تهران: رسا. سرور، رحیم، 1384، جغرافیای کاربردی و آمایش سرزمین، تهران؛ انتشارات سمت. جهاد دانشگاهی مشهد(1398)، مطالعات برنامه آمایش استان خراسان رضوی ماهینی، عبدالرسول سلمان،کامیاب حمیدرضا ۱۳۸۹ سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی کاربردی با نرم افزار ایدریسی (بخش حل تعارضات کاربری ها با MOLA) مخدوم فرخنده، مجید؛ درویش صفت، علی اصغر؛ جعفرزاده، هورفر؛ مخدوم، عبدالرضا ۱۳۹۲، ارزیابی و برنامه ریزی محیط زیست با سامانه های اطلاعات جغرافیایی GIS، دانشگاه تهران
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، سایت های اینترنتی، اسناد رسمی مرتبط با آمایش، نرم افزار
9 نحوه ارزشیابی فعالیت کلاسی و پروژه: 4 میان ترم: 6 پایان ترم: 10
10 فایل Pdf File