1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
نظری |
2 |
هدف کلی |
دانشجو پس از گذراندن این واحد باید به تئوری های توسعه و رشد شهری مسلط باشد و نگرش فضایی به مسائل شهری داشته باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مفاهیم کلی برنامه ریزی شهری و آمایش |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو بتواند دسته بندی موضوعی از چالش های شهری ارائه دهد و تحلیل علمی و معرفت شناسانه از مسائل شهری داشته باشد. |
5 |
روش تدریس |
ترکیبی از روش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، یادگیری مشارکتی، و مبتنی بر پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی برای مشارکت در مباحث هر جلسه، انجام پروژه |
7 |
منبع |
بصیرت، میثم (1390)، آمایش سرزمین انتشارات سازمان شهرداری های کشور.
کلانتری، خلیل؛ عبداله زاده، غلامحسین (1394)، برنامه ریزی فضایی و آمایش سرزمین، مهندسین مشاور طرح و منظر، چاپ سوم
جهاد دانشگاهی مشهد(1398)، مطالعات برنامه آمایش استان خراسان رضوی
توفیق، فیروز، 1384، آمایش سرزمین: تجربه جهانی و انطباق آن با وضع ایران، تهران، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
مک لئود، تاس. اچ (1376)، برنامه ریزی در ایران، بر اساس تجارب گروه مشاوره دانشگاه هاروارد در ایران، ترجمه علی اعظم محمد بیگی، نشر نی
هاس، تیگران؛ السن، کریستر،1399، شهرگرایی نوظهور، ترجمه سید عبدالهادی دانشپور، رضا بصیری مژدهی، کتابکده کسری
مدنی پور، علی، 1396، طراحی شهری، فضا و جامعه، ترجمه بهناز امین زاده و راضیه رضابیگی ثانی، انتشارات دانشگاه تهران
کریکن، جان لوند(1394)، شهرسازی: نه اصل برنامه ریزی برای قرن بیست و یکم، ترجمه نورالدین عظیمی و علی عسکری، انتشارات دانشگاه گیلان
نورمحمدی، مهدی؛ مشکینی، ابوالفضل؛ رکن الدین افتخاری، عبدالرضا؛ صرافی، مظفر(1394)، رهیافت نهادی در مدیریت زمین شهری، آراد کتاب
سرور، رحیم، 1384، جغرافیای کاربردی و آمایش سرزمین، تهران؛ انتشارات سمت.
عظیمی بلوریان، احمد (1389) آمایش سرزمین. تهران: رسا.
شیخی، محمد (1380)، برنامه ریزی منطقه ای در ایران از آغاز تا دهه 1350، فصلنامه مدیریت شهری، دوره تابستان
شیخی، محمد (1380)، برنامه ریزی منطقه ای در ایران(1380-1360)، ضرورت ها، گرایش ها و چالش ها، فصلنامه مدیریت شهری، شماره 6، دوره تابستان. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، نقشه، سایت های اینترنتی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت، میان ترم، پروژه، پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |