1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با انواع طرح های توسعه شهری |
3 |
شایستگی های پایه |
علاقه و جدیت در آشنایی با نظام برنامه ریزی شهری در ایران و طرح های توسعه شهری |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت سطوح مختلف برنامه ریزی در کشور و طرح های مرتبط با هر سطح، آشنایی با روند انجام طرح ها، نهادهای دخیل در فرایند تهیه تا تصویب و اجرای طرح ها، شناخت مسائل و مشکلات در فرایند تهیه و تا اجرای طرح ها، نقد طرح ها با توجه به شرایط وجود شهرهای کشور. |
5 |
روش تدریس |
ترکیبی از رو شهای سخنرانی، پرسش و پاسخ، یادگیری مشارکتی، مبتنی بر مسئله |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی برای مباحث هر جلسه، مشارکت، انجام تکالیف |
7 |
منبع |
حاجی هاشمی(1384)، توسعه و توسعه نیافتگی، ناشر: گفتمان اندیشه های معاصر، جلد اول
داوری اردکانی، رضا(1391)، علوم انسانی و برامه ریزی توسعه، نشر فردایی دیگر
مهدی زاده، جواد و همکاران(1385)، برنامه ریزی راهبردی توسعه شهری(تجربیات اخیر جهانی و جایگاه آن در ایران)، تهران، انتشارات شرکت طرح و نشر پیام سیما.
صالحی، اسماعیل(1399)، طرح های شهری، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، نقشه، سایت های اینترنتی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
کلاسی و مشارکت، میان ترم، پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |