1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از دانشجویان مهندسی عمران انتظار میرود که بتوانند حداقلهای مربوط به طراحی راه و ارزیابی آن را بیاموزند و با توجه به داشته های گذشته آن را پیاده کنند. |
2 |
هدف کلی |
آشنائی با روند انجام طراحی یک پروژه واقعی راه شامل1- نحوه انتخاب واریانتها وتعیین واریانت بهینه2-طراحی قوسهای افقی3-انجام محاسبات دور وتعریض 4-طراحی قوسهای قائم5-محاسبات مربوط به احجام عملیات خاکی ونحوه حمل ونقل خاکها6-تهیه نقشه های پلان- پروفیل طولی ومقاطع عرضی |
3 |
شایستگی های پایه |
راهسازی ومهندسی ترافیک وترابری |
4 |
اهداف یادگیری |
درانتهای ترم انتطار می رود که دانشجویان بتوانندمراحل طراحی یک راه واقعی را به صورت کامل همراه با تهیه نقشه ها ومحاسبات مربوطه انجام دهند. |
5 |
روش تدریس |
مروری بر درس راهسازی و گروه بندی دانشجویان و تحویل صورت پروژه و نقشه های توپوگرافی مختلف به هر گروه وتوضیح آنها و درخواست انجام طراحی راه براساس صورت پروژه تحویلی |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام یک پروژه واقعی وکامل راه به همراه محاسبات و تهیه نقشه ها طبق نقشه پلان توپوگرافی تحویلی به ایشان به صورت دستی ویا با استفاده از نرم افزارهای موجود |
7 |
منبع |
. آیین¬نامه¬ی طرح هندسی راه¬های ایران، نشریه¬ی شماره¬ی 415 سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی کشور 2. آیین¬نامه¬ی روسازی آسفالتی راه¬های ایران، نشریه¬ی شماره¬ی 234 سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی کشور، تجدید نظر اول 3. راهنمای طرح هندسی راه، مولف: سعید باباخانی ملکی، ناشر: خدمات نشر کیان رایانه سبز 4. طرح هندسی راه، مولف: گرشاسب نریمانی، انتشارات دانشگاه تهران |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نرم افزارهای تخصصی راه مانند اتوکد و سیویل 3D |
9 |
نحوه ارزشیابی |
براساس کیفیت انجام پروژه ونحوه ارائه ودفاع نهایی پروژه |
10 |
فایل |
Pdf File |