طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس کارورزی در مشاوره خانواده و ازدواج یک درس تخصصی و علمی در برنامه درسی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده است
2 هدف کلی هدف درس کارورزی در مشاوره خانواده و ازدواج ، ایجاد آمادگی برای ورود به فعالیت های مشاوره ای از طریق آشنا سازی با کار علمی در کلینیک و ایجاد فرصت برای تجربه علمی دانش و مهارتهای فراگرفته شده در سایر دورس کارشناسی ارشد مشاوره خانواد ه است و انتظار می رود در پایان این درس کارورز ضمن آشنا شدن با فرایند کار در کلینیک های مشاوره ای ، و با تجربه چند مورد مشاوره نظارت شده و هدایت شده ، برای فعالیت مستقل در حوزه مشاوره خانواده – در سطح کارشناسی ارشد- انگیزه و مهارت و تجربه اولیه را کسب کرده باشد
3 شایستگی های پایه شایستگی های پایه مورد نیاز برای درس کارورزی در مشاوره خانواده و ازدواج عبارت است از طی کردن کلیه دروس نظری و یا گذراندن همزمان دورس عملی نظری چارت درسی
4 اهداف یادگیری کارورز آمادگی و شایستگی لازم جهت انجام فعالیت های مشاوره ای را کسب کند کارورز حضور در مراکز مشاوره ای تجربه کند کارورز با فرایند کار کلینیکی آَشنا شود و بتواند در این فرایند مشارکت و همراهی نمیاد کارورز مشاروه هدایت و نظارت شده موفقی را تجربه کند کارورز بتواند در حوزه یا مسله انتخابی خود یک فعالیت مشاوره ای را طرح ریزی و اجرا نماید کارورز رغبت و شایستگی لازم برای فعالیت های مشاوره ای در حوزه خانواد و زوج را ابراز نماید
5 روش تدریس روش تدریس علمی و کیس محور است
6 وظایف دانشجو وظایف دانشجو مشارکت فعال در حضور در کلینیک یا مرکز مشاوره، هماهنگی برای اجرای مشاوره حداقل با چهار زوج یا مراجع در موضوع انتخابی خود در حوزه خانواده، آشنایی با کدهای اخلاق حرفه ای و اسلامی و رعایت آنها ، تدوین گزارش مناسب ، ارایه منظم و هفته ای گزارش به استاد، توجه به بازخوردها و رهنمودهای استاد، تمرین و کسب آمادگی قبل از مشاوره، در صورت نیاز مطالعه مجدد مبانی نظری و راهبردهای مشاوره،
7 منبع منابع مظالعه شده در طی دوره و عندالزوم منابع معرفی شده بر حسب نیازهای فردی کارورزی که در فرایند کارتوسط استاد به فراگیر معرفی می شود
8 مواد و امکانات آموزشی مواد و امکانات آموزشی مورد نیاز :دسترسی به یک مرکز مشاوره( با اولویت کلینیک مشاوره دانشگاه)، حضور در کلینیک ، تعامل حضوری با استاد و دسترسی به امکانات برای آموزش مجازی و امکاناتی برای ضبط تصویری و یا صوتی جلسات کارورزی برای ارایه با استاد ( با رعایت کدهای اخلاقی مشاروه )
9 نحوه ارزشیابی شیوه ارزشیابی علمی است و از طریق مشاهده و نظارت استاد ، بررسی صوت ها و فیلم های ضبظ شده از مشاوره های دانشجو و مطالعه گزارش کارهای ارایه شده در طی درس انجام می شود