1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
مشاوره تحصیلی و آموزشگاهی از دروس تخصصی و بین رشته ای کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی است و جنبه نظری و عملی مهمی در فعالیت های حرفه ای روان شناسان تربیتی دارد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مفاهیم و مبانی نظری ، راهبردها و راهکارها و مهارتهای کلیدی مشاوره تحصیلی و آموزشگاهی و کاربست آنها حوزه روان شناسی تربیتی |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن موفق دورس پیش نیاز |
4 |
اهداف یادگیری |
ارایه دانش و شناخت در حوزه مشاوره تحصیلی و آموزشگاهی
ایجاد انگیزش و حس شایستگی برای تجربه نظارت شده در حوزه مشاوره تحصیلی و آموزشگاهی
تسلط به مهارت های پایه مشاوره تحصیلی و آموزشگاهی |
5 |
روش تدریس |
استفاده از سخنرانی مشارکتی، پرسش و پاسخ، تکالیف کلاسی، ایفای نقش ، پروژه کلاسی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در جلسات کلاسی، انجام فعالیت ها و تمرینات کلاسی ، مطالعه و جستجوی وارد درخواست شده |
7 |
منبع |
اصول و فنون راهنمایی و مشاوره در دوره های تحصیلی، یوسف اردبیلی، 1391
مشاوره با دانش آموزان در مدارس (مهارت ها و کاربردها برای معلمان)،رحمید اصغری پور، نگار اصغری پور، منوچهر فضلی خانی
مقاله های مرتبط با سرفصل در فرایند تدریس معرفی می شود |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تدریس مجازی و در سامانه مجازی و با ادابی کانکت است |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی عملی و نظر خواهد بود و ارزشیابی تکوینی با پرسش و پاسخ و ارزشیابی پایانی در سامانه ویو |