1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس بررسی تحلیلی آسیب های روان اجتماعی، ماهیتی نظری، مداخله و بین رشته ای دارد، درس نقش اساسی در شکل گیری نگرش و توانایی درک و تحلیل آسیب های روانی اجتماعی و توانایید مداخله در آنها را دارد. |
2 |
هدف کلی |
توسعه دانش و توانمندسازی دانشجویان در شناسایی و تحلیل آسیب های روانی اجتماعی حوزه مشاوره و حرفه های یاورانه و توانایی مداخله و هم افزایی در مداخلات روان شناختی بین ارشته ای |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی و تسلط نسبی بر مبانی نظری آُسیب شناسی روانی، روان شناسی اجتماعی و نظریه های مشاوره
تفکر نقادانه و نگاه سیستمی به پدیده های روانی اجتماعی ، همراه تفکر خلاق و مساله گشا |
4 |
اهداف یادگیری |
تعمیق دانش و درک از پدیده های و آسیب های روانی اجتماعی
اتخاذ رویکرد تحلیلی و نظری در کاوش و صورت بندی آسیب های روانی اجتماعی
حساسیت به آسیب های روانی اجتماعی و آمادگی تحلیل و برنامه ریزی مداخله روان شناختی در آسیب های روانی اجتماعی
ایجاد انگیزه و توانمندی برای مشارکت در برنامه ای مداخله و هم افزایی با متخصصان بین رشته ای و کنشگران مسایل روانی اجتماعی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی فعال و تعاملی، بحث گروهی ، پروژه انفرادی، هم افزایی و یادگیری تعاملی از متخصصان و کنشگران مسایل روانی اجتماعی |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال در مباحث، انجام تکالیف کلاسی، انجام پروژه انفرادی، کاوشگری نظری و تعامل با متخصصان |
7 |
منبع |
کامپتون، مایکلتی . شیم ، راثاس .( 1397).تعیینکنندههای اجتماعی سلامت روان ؛ ترجمه مهدی نصرتآبادی، مصطفی امینی رارانی.نشر:جامعهشناسان.
کوکرین، ریموند .(1376).مبانی اجتماعی بیماریهای روانی.ن ترجمه : بهمن نجاریان، فرید براتیسده. شر رشد
سبزی خوشنامی، محمد . علی نیا، وهاب.( 1396). مددکاری اجتماعی بالینی و بهداشت روانی .ناشر: آوای نور
وطندوست، علی.( 1396). نگاهی بر برنامههای کاهش آسیب در مناطق حاشیه .نشر: مینوفر
ناظمی اردکانی، مهدی . کمری، سامان.(1398). فرهنگ و سلامت روان سلامت فرهنگی ، نتشارات آثار فکر
فرهادی فرهاد ، موسوی ،سید مسعود، پارسامهر، امرالله.(1396). شبکههای اجتماعی مجازی و رفتار اجتماعی جوانان
انتشارات شهبازی .
مقاله های روزآمد داخلی و خارجی مرتبط با مباحث
https://jpsi.medilam.ac.ir/ مجله آسیب های روانی اجتماعی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
تجهیزات مورد نیاز برای آموزش مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی اولیه از سطح دانش و پیش آمادگی ها
ارزشیابی تکوینی از مشارکت در مباحث و انجام تکالیف جلسات
ارزشیابی پایانی از پروژه انفرادی و کاربرگ ارزشیابی تشریحی |
10 |
فایل |
Pdf File |