1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس جزو دروس اصلی است، که به نوعی نقش انسجام بخشی و تعمیق دانش در چند درس گذشته در حوزه نظریه های یادگیری و انگیزش و ... کاربردی سازی آنها در حوزه های تربیتی را دارد |
2 |
هدف کلی |
آشناسازی دانشجویان با مبانی نظری و اصول شیوه های شناختی رفتاری و توانمندسازی دانشجو در بکارگیری روشهای شناختی –رفتاری در حوزه ای مرتبط با رشته |
3 |
شایستگی های پایه |
َآشنایی با سرفصل های پیش نیاز در دروس روان شناسی تربیتی و نظریه های یادگیری |
4 |
اهداف یادگیری |
افزایش فهم و درک و تحلیل فراگیر در حوزه روشهای شناحتی رفتاری |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی فعال و مشارکتی، پرسش و پاسخ و تمرین عملی و ارایه موارد |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال و انجام تکالیف |
7 |
منبع |
1- تغییر رفتار و رفتار درمانی (نظریه ها و روش ها) دکتر علی اکبر سیف 2- اصلاح رفتار (اصول و روشها). تألیف: ریموند میلتنبرگر. ترجمه: قربان همتی علمدارلو- عباسعلی حسین خانزاده – سید محسن اصغری نکاح 3- شناخت درمانی مبانی و فراتر از آن، جودیت بک، لادن فتی (مترجم)، فرهاد فریدحسینی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد و پروژکتور و دیتا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
سوالات و فعالیت های کلاسی چندگزینه و تشریحی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |