طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس سمینارمسائل یک درس تخصصی دو واحدی است، که بین دانش ها و مهارتهای فراگرفته با علایق و نیازهای موردی دانشجویان و مسایل نظری و کاربردی روز در حوزه روان شناسی پیوند برقرار می کند و به فراگیران فرصت می دهد تا با پژوهشی انفرادی و کاوش در مسایل روز ضمن آشنایی با حوزه های متنوع نظری که قبلا تچربه کرده اند ، مهارتهای مسئله یابی و مهارت های تدوین ارایه سمینار را نیز تجربه نماید.
2 هدف کلی هدف درس بررسی و تحلیل علمی و حرفه ای مسایل روز روان شناسی، چالش های موجود در جامعه، تحلیل چالش ها و فرصت های برنامه های تخصصی خانواده و ازدواج، نقد و بررسی سیمنارهای سایر فراگیران، و نقد و بررسی منابع ، زمینه یابی های مطالعه و پژوهش و تعامل با مراکز تخصصی مرتبط ، تجربه مسئله یابی در قابل ارایه سمینار دانشجویی و بحث گروهی و ارایه و راهنمایی استاد است .
3 شایستگی های پایه دروس نظری کارشناسی ارشد
4 اهداف یادگیری هدف درس بررسی و تحلیل علمی و حرفه ای مسایل روز روان شناسی، چالش های موجود در جامعه، تحلیل چالش ها و فرصت های برنامه های تخصصی خانواده و ازدواج، نقد و بررسی سیمنارهای سایر فراگیران، و نقد و بررسی منابع ، زمینه یابی های مطالعه و پژوهش و تعامل با مراکز تخصصی مرتبط ، تجربه مسئله یابی در قابل ارایه سمینار دانشجویی و بحث گروهی و ارایه و راهنمایی استاد است .
5 روش تدریس ترسیم شیبکه مسایل و محورهای بحث توسط استاد، تسهیلگری استاد، ارایه سمینار توسط دانشجویان، بحث گروهی ، تکالیف و پروژه های خُرد انفرادی، در صورت ضرورت ، اشتراک گذاری مقاله ها و منابع مرتبط،
6 وظایف دانشجو حضور فعال در تمامی جلسات، انتخاب موضوع برای سمینار و نهایی سازی موضوع، تهیه محتوای سمینار، ارایه سمینار ، مشارکت فعال در ارایه سمینار سایر دانشجویان با بازخورد و ارایه پیشنهاد، به اشتراک گذاشتن گزارش و منابع و مشاهدات و یافته ها .
7 منبع منابع در فرایند ارایه سمینارها متناسب با مباحث معرفی می شود و فهرست به روز شده و متنوع منابع مورد استفاده از جمله کتاب ها و مقالات علمی و پایگاه داده های در طول درس معرفی می شود.
8 مواد و امکانات آموزشی استفاده از امکانات بخش تحصیلات تکمیلی دانشکده که مناسب و پاسخگوست ،همراه یک شبکه اجتماعی هم برای تبادل نظر و هماهنگی های دانشجویی با نظارت استاد در پیام رسان ایرانی ایتا تشکیل می شود
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمراست و آمیزه ای است از مشارکت فعال در تمامی سمینارها و تعامل فعال با استاد جهت انتخاب موضوع و آماده سازی محتوا (10درصد)، پژوهش انفرادی و تدوین مناسب محتوای سمینار فردی(45درصد)، ارایه کارآمد سمینار(45)