1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس سمینارمسائل یک درس تخصصی دو واحدی است، که بین دانش ها و مهارتهای فراگرفته با علایق و نیازهای موردی دانشجویان و مسایل نظری و کاربردی روز در حوزه روان شناسی پیوند برقرار می کند و به فراگیران فرصت می دهد تا با پژوهشی انفرادی و کاوش در مسایل روز ضمن آشنایی با حوزه های متنوع نظری که قبلا تچربه کرده اند ، مهارتهای مسئله یابی و مهارت های تدوین ارایه سمینار را نیز تجربه نماید. |
2 |
هدف کلی |
هدف درس بررسی و تحلیل علمی و حرفه ای مسایل روز روان شناسی، چالش های موجود در جامعه، تحلیل چالش ها و فرصت های برنامه های تخصصی خانواده و ازدواج، نقد و بررسی سیمنارهای سایر فراگیران، و نقد و بررسی منابع ، زمینه یابی های مطالعه و پژوهش و تعامل با مراکز تخصصی مرتبط ، تجربه مسئله یابی در قابل ارایه سمینار دانشجویی و بحث گروهی و ارایه و راهنمایی استاد است . |
3 |
شایستگی های پایه |
دروس نظری کارشناسی ارشد |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف درس بررسی و تحلیل علمی و حرفه ای مسایل روز روان شناسی، چالش های موجود در جامعه، تحلیل چالش ها و فرصت های برنامه های تخصصی خانواده و ازدواج، نقد و بررسی سیمنارهای سایر فراگیران، و نقد و بررسی منابع ، زمینه یابی های مطالعه و پژوهش و تعامل با مراکز تخصصی مرتبط ، تجربه مسئله یابی در قابل ارایه سمینار دانشجویی و بحث گروهی و ارایه و راهنمایی استاد است . |
5 |
روش تدریس |
ترسیم شیبکه مسایل و محورهای بحث توسط استاد، تسهیلگری استاد، ارایه سمینار توسط دانشجویان، بحث گروهی ، تکالیف و پروژه های خُرد انفرادی، در صورت ضرورت ، اشتراک گذاری مقاله ها و منابع مرتبط، |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در تمامی جلسات، انتخاب موضوع برای سمینار و نهایی سازی موضوع، تهیه محتوای سمینار، ارایه سمینار ، مشارکت فعال در ارایه سمینار سایر دانشجویان با بازخورد و ارایه پیشنهاد، به اشتراک گذاشتن گزارش و منابع و مشاهدات و یافته ها . |
7 |
منبع |
منابع در فرایند ارایه سمینارها متناسب با مباحث معرفی می شود و فهرست به روز شده و متنوع منابع مورد استفاده از جمله کتاب ها و مقالات علمی و پایگاه داده های در طول درس معرفی می شود. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از امکانات بخش تحصیلات تکمیلی دانشکده که مناسب و پاسخگوست ،همراه یک شبکه اجتماعی هم برای تبادل نظر و هماهنگی های دانشجویی با نظارت استاد در پیام رسان ایرانی ایتا تشکیل می شود |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمراست و آمیزه ای است از مشارکت فعال در تمامی سمینارها و تعامل فعال با استاد جهت انتخاب موضوع و آماده سازی محتوا (10درصد)، پژوهش انفرادی و تدوین مناسب محتوای سمینار فردی(45درصد)، ارایه کارآمد سمینار(45) |