1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس روان شناسی شناختی در آموزش ماهیتی بین رشته ای دارد و با توجه به رویکردهای نوین روان شناسی و تعلیم و تربیت و نقش ویژه ای در پرورش روان شناسان تربیتی ایفا می کند |
2 |
هدف کلی |
هدف عمده در سهم یک سوم پایاتی درس، کاربردی سازی دانش و پیوند زدن نظریه و عمل است و هدف غایی توانمندسازی فراگیران برای طراحی مداخلات شناختی در حوزه روان شناسی تربیتی است |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط تحلیلی و عمیق به مبانی نظری و مباحث روان شناسی شناختی با محوریت حافظه ، کارکردهای اجرایی، خلاقیت و روش ها و ابزارهای تشخیص و ارزیابی حوزه روان شناسی شناختی در آموزش |
4 |
اهداف یادگیری |
تلفیق نظریه و کاربرد در طراحی مداخلات مبتنی بر روان شناسی شناختی در آموزش
تمرین طراحی مداخله و نقد و بررسی پروتکل های روان شناسی شناختی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی فعال، بحث گروهی و تعاملی با مشارکت حاکثری دانشجویان
یادگیری از طریق فعالیت های عملی
یادگیری از طریق نقادی
یادگیری از طریق مشاهده نمونه های کلینیکی و مدرسه ای |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال
انجام فعالیت ها و تکالیف کلاسی
مطالعه عمیق و نقادانه منابع و مباحث کلاسی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات ارایه اسلاید
امکان نمایش فیلم نمونه های مداخلات روان شناسی شناختی در حوزه آموزش |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی فعالیت های عملی و برنامه طراحی شده برخاسته از مبانی نظری
ارزیابی دست آورد نهایی با ملاحظات هماهنگ شده در طی کلاس |
9 |
منبع |
بر اساس هماهنگی با همکاران مدرس ، منابع معرفی شده همکاران همراه مقاله ها و نمونه پروتکل های معرفی شده در فرایند تدریس |