طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس روان شناسی شناختی در آموزش ماهیتی بین رشته ای دارد و با توجه به رویکردهای نوین روان شناسی و تعلیم و تربیت و نقش ویژه ای در پرورش روان شناسان تربیتی ایفا می کند
2 هدف کلی هدف عمده در سهم یک سوم پایاتی درس، کاربردی سازی دانش و پیوند زدن نظریه و عمل است و هدف غایی توانمندسازی فراگیران برای طراحی مداخلات شناختی در حوزه روان شناسی تربیتی است
3 شایستگی های پایه تسلط تحلیلی و عمیق به مبانی نظری و مباحث روان شناسی شناختی با محوریت حافظه ، کارکردهای اجرایی، خلاقیت و روش ها و ابزارهای تشخیص و ارزیابی حوزه روان شناسی شناختی در آموزش
4 اهداف یادگیری تلفیق نظریه و کاربرد در طراحی مداخلات مبتنی بر روان شناسی شناختی در آموزش تمرین طراحی مداخله و نقد و بررسی پروتکل های روان شناسی شناختی
5 روش تدریس سخنرانی فعال، بحث گروهی و تعاملی با مشارکت حاکثری دانشجویان یادگیری از طریق فعالیت های عملی یادگیری از طریق نقادی یادگیری از طریق مشاهده نمونه های کلینیکی و مدرسه ای
6 وظایف دانشجو مشارکت فعال انجام فعالیت ها و تکالیف کلاسی مطالعه عمیق و نقادانه منابع و مباحث کلاسی
7 مواد و امکانات آموزشی امکانات ارایه اسلاید امکان نمایش فیلم نمونه های مداخلات روان شناسی شناختی در حوزه آموزش
8 نحوه ارزشیابی ارزیابی فعالیت های عملی و برنامه طراحی شده برخاسته از مبانی نظری ارزیابی دست آورد نهایی با ملاحظات هماهنگ شده در طی کلاس
9 منبع بر اساس هماهنگی با همکاران مدرس ، منابع معرفی شده همکاران همراه مقاله ها و نمونه پروتکل های معرفی شده در فرایند تدریس