1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
آشناسازی و توانمندسازی دانشجو در بکارگیری روشهای اصلاح و تغییر رفتار برای کودکان استثنایی و مسایل آموزشی توانبخشی آنها |
2 |
هدف کلی |
فراگیر مبانی نظری و مفاهیم بنیادی روشهای اصلاح و تغییر رفتار را بفهمد و تحلیل کند و برای کاربردی سازی آنها برنامه ریزی و اقدام کند |
3 |
شایستگی های پایه |
َآشنایی با سرفصل های پیش نیاز در دروس اصلاح رفتار دوره کارشناسی و روان شناسی تربیتی و نظریه های یادگیری |
4 |
اهداف یادگیری |
افزایش فهم و درک و تحلیل فراگیر در حوزه رفتاردرمانی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی فعال و مشارکتی، پرسش و پاسخ و تمرین عملی |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال و انجام تکالیف |
7 |
منبع |
1- تغییر رفتار و رفتار درمانی (نظریه ها و روش ها) دکتر علی اکبر سیف 2- اصلاح رفتار (اصول و روشها). تألیف: ریموند میلتنبرگر. ترجمه: قربان همتی علمدارلو- عباسعلی حسین خانزاده – سید محسن اصغری نکاح 3- شناخت درمانی مبانی و فراتر از آن، جودیت بک، لادن فتی (مترجم)، فرهاد فریدحسینی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
امکانات آموزش مجازی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت فعال سوالات و پروژه انفرادی و آزمون تشریحی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |