طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس اختلالات یادگیری یک درس تخصصی دو واحدی است که در گرایش های مختلف روان شناسی ارایه می شود و یک درس بین رشته ای و ترکیبی از آموزش و مداخلات روان شناختی برای کودکان در فرایند یادگیری است.
2 هدف کلی هدف کلی درس آماده ساختن فراگیر برای شناسایی و ارزیابی و آمادگی اولیه برای طرح ریزی و اجرای مداخلات درمانی - آموزشی برای کودکان دارای اختلال یادگیری و خانواده های آنها می باشد
3 شایستگی های پایه دانشجو باید به درس های پیش نیاز روان شناسی رشد و روان شناسی تربیتی و مشاوره کودک تسلط یافته باشد
4 اهداف یادگیری اهداف یادگیری درس اختلالات یادگیری ، آشنا ساختن فراگیر با شناسایی و روشهای ارزیابی و شیوه های مداخلات درمانی - آموزشی برای کودکان دارای اختلال یادگیری و خانواده های آنها است.
5 روش تدریس تدریس در ترم جاری مجازی و بصورت وبینار در و با پشتیانی سامانه مجازی دانشگاه فردوسی مشهد و با یک شبکه برای تکالیف و بحث های بین کلاسی اجرا می شود تدریس بصورت سخنرانی، استفاده از چندرسانه ها ،یادگیری علمی و پروژه محور از طریق تکالیف در فرایند درس می یاشد
6 وظایف دانشجو حضور فعال درس جلسات، مشارکت در مباحث، انجام تکالیف فردی ، ارایه گزارش از تکالیف فردی، مطالعه منابع معرفی شده
7 منبع 1- اختلالات یادگیری هالاهان ، کافمن و لوید تر جمه علیزاده، همتی، رضایی و شجاعی. 2- تدریس الأطفال ذوی صعوبات التعلم. مؤلف : بطرس حافظ بطرس. قسم : الأطفال. اللغة : العربیة.
8 مواد و امکانات آموزشی دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب، گوشی هوشمند یا تبلت یا لب تاب برای دانشجو و استاد
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی نظری و عملی است ارزیابی نظر در سامانه مجازی دانشگاه و ارزیابی عملی از تکالیف و پروژه های فردی انجام میشود