1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اختلالات یادگیری یک درس تخصصی دو واحدی است که در گرایش های مختلف روان شناسی ارایه می شود و یک درس بین رشته ای و ترکیبی از آموزش و مداخلات روان شناختی برای کودکان در فرایند یادگیری است. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی درس آماده ساختن فراگیر برای شناسایی و ارزیابی و آمادگی اولیه برای طرح ریزی و اجرای مداخلات درمانی - آموزشی برای کودکان دارای اختلال یادگیری و خانواده های آنها می باشد |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو باید به درس های پیش نیاز روان شناسی رشد و روان شناسی تربیتی و مشاوره کودک تسلط یافته باشد |
4 |
اهداف یادگیری |
اهداف یادگیری درس اختلالات یادگیری ، آشنا ساختن فراگیر با شناسایی و روشهای ارزیابی و شیوه های مداخلات درمانی - آموزشی برای کودکان دارای اختلال یادگیری و خانواده های آنها است. |
5 |
روش تدریس |
تدریس در ترم جاری مجازی و بصورت وبینار در و با پشتیانی سامانه مجازی دانشگاه فردوسی مشهد و با یک شبکه برای تکالیف و بحث های بین کلاسی اجرا می شود تدریس بصورت سخنرانی، استفاده از چندرسانه ها ،یادگیری علمی و پروژه محور از طریق تکالیف در فرایند درس می یاشد |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال درس جلسات، مشارکت در مباحث، انجام تکالیف فردی ، ارایه گزارش از تکالیف فردی، مطالعه منابع معرفی شده |
7 |
منبع |
1- اختلالات یادگیری هالاهان ، کافمن و لوید تر جمه علیزاده، همتی، رضایی و شجاعی.
2- تدریس الأطفال ذوی صعوبات التعلم. مؤلف : بطرس حافظ بطرس. قسم : الأطفال. اللغة : العربیة. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب، گوشی هوشمند یا تبلت یا لب تاب برای دانشجو و استاد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی نظری و عملی است ارزیابی نظر در سامانه مجازی دانشگاه و ارزیابی عملی از تکالیف و پروژه های فردی انجام میشود |