طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درش کاربرد آموزه های معنوی و اسلامی در مشاوره در صدد است دانشجو را با ظرفیت‌های آموزه‌های روان‌شناختی قرآن و حدیث با شیوه‌ها و نمونه‌هایی از الگوهای معنوی و اسلامی در حوزه مشاوره آشنا سازد .
2 هدف کلی آشناسازی با ظرفیت‌های روان‌شناختی آموزه‌های اسلامی در مشاوره و الگوها و تروتکل های منتشر شده در این حوزه و ایجاد آمادگی هایی برای بهره‌مندی از متون‎دینی در ایده پردازی و استخراج سازه ها و تدوین پروتکل های روان شناختی و مشاوره ای مبتنی بر آموزه های اسلامی و معنوی را برای دانشجویان فراهم آورد تا ضمن استفاده بهینه از دست آوردهای بشری در حوزه روان شناسی از منظر آموزه های وحیانی نیز به کامل کردن یا نقادی موارد معدود دانش سکولار و معنویت های سکولار ناسازگار با طبیعت و فطرت انسانی و آشنایی با معنویت خداسوی و جایگاه آن در مشاوره
3 شایستگی های پایه آشنایی با نظریه های شخصیت و نظریه ها و فنون مشاوره و آشنایی اولیه با قرآن و حدیث
4 اهداف یادگیری شناخت بنیادی از آموزه های قرآن و حدیث و معنویت خداسوی آشنایی با منابع و مجلات و مجموعه های حرفه ای در حوزه روان شناسی و مشاوره در حوزه آموزه های اسلامی و معنوی آشنایی با نمونه الگوها و پروتکل های روان شناسی و مشاوره ای ساخت یافته از آموزه های اسلامی و معنوی ایجاد علاقمندی و توانمندی های پایه در تحلیل و کاربست آموزه های قرآن وحدیث در فعالیت های پژوهشی و حرفه ای
5 روش تدریس سخنرانی فعال و تعاملی، پرسش و پاسخ ، پروژه کلاسی
6 وظایف دانشجو حضور فعال و تعامل در حین ارایه درس و مطالعه و جستجوی موضوعات مطرح شده در کلاس
7 منبع 1-روش فهم روان‌شناختی متون دینی (1398) دکتر عباس پسندیده ، انتشارات بنیاد پژوهش های اسلامی 2- جانبزرگی،مسعود ؛نوری ناهید (1394)، نظریه های بنیادین روان درمانگری و مشاوره ، ( مطابقت های فرهنگی) سازمان مطالعه و تدوین کتابهای دانشگاهی علوم انسانی ( سمت). 5. مقاله ها، گزارش های پژوهشی و پایان نامه های مربتط . 6. مباحث کلاسی
8 مواد و امکانات آموزشی تابلو، پخش دیتا و شبکه اجتماعی ایرانی ایتا برای تعاملات بین جلسه ای
9 نحوه ارزشیابی آزمون نهایی کتبی و پروژه کلاسی