طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تأثیر متقابل معلولیت و خانواده Mutual Effect of Handicap and Family جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تأثیر متقابل معلولیت و خانواده از دروس تخصصی و راهبردی در تربیت نیروی متخصص کارشناسی ارشد روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه است که دیدگاه و دانش و مهارتهای لازم برای تعامل با خانواده و برنامه ریزی و مداخلات خانواده محور را در بستر آموزش و توانبخشی کودک فراهم می آورد
2 هدف کلی تعمیق دانش در زمینه چالش ها و مشکلات زندگی با فرزند با نیازهای و یژه و معلولیت بر والدین و اطرافیان مهم و تأثیر متقابل و افزایش مهارت در آموزش و تسهیل گری چالش های خانواده و معلولیت
3 شایستگی های پایه دانش و مهارت های پایه در روان شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه آشنایی اولیه با رویکرد سیستمی به پدیده های روان شناختی
4 اهداف یادگیری نگرش چند بعدی و تعاملی به مسایل کودک با نیاز ویژه و خانواده فرایند مواجهه و چالش های خانواده و اطرافیان مهم با مسایل فرزند با نیاز ویژه مبانی نظری تاثیر متقابل خانواده و فرزندبانیاز ویزه فرایند پذیرش و سازگاری و چالش های مرتبط با آن در خانواده دارای فرزند با نیاز ویژه مهارت های تسهیل گری، آموزش خانواده و همراهی با متخصصان مرتبط با خانواده و فرزند با نیازویژه
5 روش تدریس سخنرانی فعال و تعاملی، بحث گروهی ، یادگیری از طری تکالیف، ، یادگیری تعاملی از متخصصان و محیط های آموزشی- توابخشی
6 وظایف دانشجو پیش مطالعه، مشارکت فعال در مباحث، انجام تکالیف کلاسی
7 منبع شریعتی ،‌ناصر . داورمنش، عباس.(1375). اثرات معلولیت ذهنی فرزند بر خانواده، نشر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بارانی، فاطمه.(1386).آموزش خانواده و پذیرش معلولیت کودکان استثنایی نشر عابد شفیعی، میثم ، سلطانی ،زهره .( 1396). بهبود کیفیت زندگی خانواده های کودکان با نیازهای خاص.نشر: تولید علم ادیب‌سرشکی، نرگس .( 1390). کودکان با نیازهای ویژه و مشاوره با خانواده، نشر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. به پژوه، احمد.(1391). خانواده و کودکان با نیازهای ویژه. نشر: انتشارات آوای نور Fiedler, Craig R.(2005). Parents and Families of Children with Disabilities: Effective School-Based Support Services . Seligman, Milton . Benjamin, Rosalyn .(2009). DarlingOrdinary Families, Special Children, Third Edition: A Systems Approach to Childhood Disability Third Edition سایتهای مرتبط مقالات ایرانی و خارجی روزآمد مرتبط با سرفصل ها https://joec.ir/ https://exceptionalchildren.org/
8 مواد و امکانات آموزشی تجهیزات آموزشی مجازی و امکان دسترسی دانشجو به وب
9 نحوه ارزشیابی نحوه ارزشیابی ارزشیابی آغازین از سطح دانش و پیش آمادگی ها ارزشیابی تکوینی از مشارکت در مباحث و انجام تکالیف جلسات ارزشیابی پایانی بصورت تشریحی
10 فایل Pdf File