1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس بعد از آمار مقدماتی و آمار در علوم اجتماعی و قبل از روش تحقیق عملی ارائه می گردد. یکی از مهمترین دروس دوره کارشناسی علوم اجتماعی می باشد چرا که پایه آشنایی با روش های تحقیق و نیز انجام پژوهش در این درس گذارده می شود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجو با روش های تحقیق در علوم اجتماعی و ویژگی های هر کدام از روش ها |
3 |
شایستگی های پایه |
دانش مبانی جامعه شناسی و نیز گذراندن دروس آمار و ریاضی |
4 |
اهداف یادگیری |
مقدمه فلسفه علم و ویژگی های معرفت علمی
ویژگی های کلیدی پژوهش اجتماعی
ویژگی های روش پیمایش
ویژگی های روش های میدانی
ویژگی های روش های آزمایشگاهی |
5 |
روش تدریس |
ارائه مطالب منتخب توسط مدرس و گفتگوی مشارکتی با دانشجویان
مشارکت دانشجویان در قالب گروه های کوچکی است که وظایفی را در کلاس بر عهده می گیرند و انجام می دهند. |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالب متون ارائه شده به عنوان منبع، انجام گام به گام تکالیف کلاسی و حضور در امتحان پایان ترم |
7 |
منبع |
نحوه انجام پژوهش های اجتماعی نوشته ترز بیکر، ترجمه هوشنگ نایبی، نشر نی.
روش های تحقیق در علوم اجتماعی، نوشته ریمون کیوی و کامپنهود. انتشارات توتیا |
8 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میان ترم حدود 4 نمره، تکالیف حدود 2 نمره، آزمون پایان ترم حدود 14 نمره |